Kimich skrev:Om jag förstår det rätt så handlar det inte så mycket om fluffet i sig eller? En fluffig lista kan vara stenhård eller så kan den vara jättekass. Tycker nog att arrangörerna behöver ge oss spelare lite mer riktlinjer än bara fluffiga listor??? Det är så himla brett och vad jag anser vara fluffigt för mig kanske inte är fluffigt för någon annan.
Är tanken att det ska spelas snälla/dåliga listor så säg det, fluffigt vad är det?
Jag skulle inte själv vilja komma med en lista som är tokhård i jämförelse med alla andra så jag behöver nog mer guidning än fluffigt. Tror nog alla vet vad en snäll lista är dock.
Vet att ni inte vill ha komp men en guidning skulle kunna vara att inte ha mer än 0-1 i LBK, om det ska vara snälla listor.
För mig är fluffmys - spel med snygga arméer.
Arméerna i sig är byggda kring ett tema - som tex iyanden. Eller blood ravens från Dow spelen där man gjort huvudpersonerna som hq choises tex. Space wolf 13th company.
Det innebär oftast för mig att man även kanske medvetet låter bli att välja det mest cheeeeesy man kan ta, utan struntar i elitbuilds och kör lite wierd och tuffa/häftiga/roliga (istället för bra)enheter.