Info Gothcon 2014 *Uppdaterad första post 9/2*

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Ceasar

Re: Info Gothcon 2014

Inlägg av Ceasar »

Har en WYSIWYG fråga.

Jag jobbar på att göra en mysig GK lista som jag tänkte spela på gothcon. Dock så har jag nu insett att jag skitit i det blå skåpet, då jag har Contemptor dreadnoughts som vanligt dreads för de är mycket snyggare.

Så frågan är om det kommer vara ok. Då gothcon tillåter IA så ser jag tre svarsalternativ.

1: Det är ok och kommer att klara dig undan minus i målning för WYSIWYG, men var tydlig att förklara för din motståndare att det är en vanlig dread.

2: Det är ok, men du kommer få minus i målning för WYSIWYG och var tydlig att förklara för din motståndare att det är en vanlig dread.

3: Det kan du fet glömma, WYSIWYG är WYSIWYG och inget annat!

Då IA är tillåtet skulle jag såklart kunna spela dem som Contemptor dreadnoughts, men jag vill inte ha komp minuset som jag antar kommer på köpet, så det är uteslutet.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Lägg upp en bild så vi kan se lite tydligare. Beror på vilka vapen osv. Ska diskutera med övriga arrangörer.

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Det är forgeworlds orginal modeller. Här är exempel på hur jag tänkt dem. Mina är inte färdig målade, men modellen kommer att vara densamma, kanske pyntar med lite mer med GK prylar.

Första killen har Assault cannon och DCCW with Heavy flamer
Andra killen har 2 x Twin linked autocannons. Funderar på att byta till Plasma cannon och DCCW på honom av komp själ, vi får se.
Dreadnought, Assault cannons DCCW with heavy flamer
Dreadnought, Assault cannons DCCW with heavy flamer
gk cont.jpg (85.6 KiB) Visad 2092 gånger
ContemptorHonorum6_zpsc4f27802.jpg
Dreadnought, 2 x twinlinked auto cannons
(49.6 KiB) Nerladdad 242 gånger

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Nedrans snygga!

Jag hade i alla fall inte fattat att det var något annat än dreddar :P
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Hylander skrev:Nedrans snygga!

Jag hade i alla fall inte fattat att det var något annat än dreddar :P
Problemet folk har med dem är väl egentligen att de är så mycket större än vanliga dreads.

Däremot är de så sjukt mycket coolare att dessa borde vara standarddreads istället och alla andra små fjuttar vore "modelling for advantage" ;)

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Ancalagon skrev:
Problemet folk har med dem är väl egentligen att de är så mycket större än vanliga dreads.
Fast det är ju en nackdel 9 gånger av 10. Då deras vapen inte sitter högre än en vanlig dreads.

Skulle det vara ett problem så har ett gäng dreads i mina andra armeer som jag kan ta med en av för att avgöra kritiska LOS om någon vill det. Men ser inte att det skulle vara ett problem då fördelen ligger hos motståndaren. :D

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Kommer FW chapter tactics tillåtas? Vart väldigt sugen på Carcharodons (Fear, Byta ut bolter mot ccw eller extra ccw för 1pt, enheter får rage efter de lyckats förstöra/få en enhet att fly från närstrid). Kassa men ack så coola :)

Användarvisningsbild
Flychten

Inlägg av Flychten »

Swefaq: Kommer den användas rakt av?

Stod inget i första posten och när jag skummade igenom de andra 9 sidorna hittade jag ingen info om det heller.
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Neth_Oni skrev:Kommer FW chapter tactics tillåtas? Vart väldigt sugen på Carcharodons (Fear, Byta ut bolter mot ccw eller extra ccw för 1pt, enheter får rage efter de lyckats förstöra/få en enhet att fly från närstrid). Kassa men ack så coola :)
Ska du köra Night Lords? ;)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

jonte770

Inlägg av jonte770 »

Kan man spela denna som en meganob, det är en terminator nob

Mod-Edit: Tog bort en jättestor bild. 50kb är en mer lämplig storlek för en forumsbild

Skriv svar