Lottomannens Pyssel

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Word Bearers-projekt

Inlägg av Lottomannen »

snolb skrev:Jag har magneter på vingarna. Det borde väl kunna gå att ha magnet på halsen också. Min får iallafall plats i den stora GW-väskan. :P
Jooo..Om man nu hade tänkt så långt innan man limmade ihop den så...:)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Då har jag nästan målat färdigt två bikes, och beställt tre till. I beställningen ligger även en Army Painters röd sprejfärg som jag tänkte använda på heldraken och andra större projekt. Jag grundmålar inte fler fordon med pensel om jag kan slippa det, och det skall bli spännande att testa.

Jag och ett par andra SORKar var uppe och tittade på TT2013 i varberg. Vi hade ett lag som spelade, och vi var tre som åkte upp på söndagen för att ge uppmuntrande tillrop.

Och jag blev otroligt sugen på att åka på turnering, mycket tack vare de trevliga människor vi träffade på. Mycket cred skall gå till Simon & co Riot-laget som våra muntra män mötte sista matchen. De var väldigt trevliga att snacka med.
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Då var 2 bikers klara och 3 väntar på detaljarbete. Heldraken får vänta tills det blir väder att spreja igen, inte en chans att jag grundålar den med pensel...:-)

Nu till nästa fundering: Tänkte kört med en grupp havocs med autocannons, men jag blir mer och mer tveksam till deras chanser. Alternativen är en predator eller två-tre obliterators..
Input, någon?
S.O.R.K

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Lottomannen skrev:Då var 2 bikers klara och 3 väntar på detaljarbete. Heldraken får vänta tills det blir väder att spreja igen, inte en chans att jag grundålar den med pensel...:-)

Nu till nästa fundering: Tänkte kört med en grupp havocs med autocannons, men jag blir mer och mer tveksam till deras chanser. Alternativen är en predator eller två-tre obliterators..
Input, någon?
Havocs med autocannon är otroligt prisvärda imho

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Sant, men det känns som om de är otroligt utsatta. Tänker främst på "small arms fire"- som bolters och motsvarande vapen.
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Bolters och liknande kommer inte nå dina havocs om du ställer dem smart långt bak, det är lätt att outrangea med 48" range.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Gah! List- och målarstress! Nu har jag äntligen bestämt mig för att åka iväg på min första turnering. Gamers Weekend i Kinna blir det, det låter som om den skulle passa mig perfekt. Hittills så är vi fyra sorkar som skall upp, hoppas bli ännu fler :)

Men, detta gör ju att jag, den legendariskt slöa målaren, plötsligt får en tid att passa. Och när jag började räkna på lista så insåg jag att jag inte har i närheten av de saker jag behöver för att kunna bygga en 1850-lista, än mindre en som går att spela med. Så, panik.

Efter en massa funderande så har jag insett att heldraken kommer att få stanna hemma. Han får inte ta med sin dåliga andedräkt och utan den är han inte värd det kompstraff han säkert kommer att ge. Jag har också en låda raptors som är på väg. Har länge velat testa dem, och detta var ett perfekt tillfälle.
Skall fila vidare i helgen men sista dagen för att lämna in listan är 5/1, så jag måste komma till beslut snart.
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

https://drive.google.com/file/d/0B5By5E ... sp=sharing

Då var listan till Gamers Weekend klar! Nu får vi se hur detta går. Och, om jag hinner måla färdigt :)
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Då blev man sjuk precis före GW. Nåväl, bättre nu än till helgen. Men det är väl dags att inse att jag inte kommer att hinna måla klart. :(

Däremot så skall jag göra en packlista på saker jag måste komma ihåg. Så:
Tärningar
Objektiv
Armén (duh)
Templates
Mätsticka
Superlim
Regelbok
Codex
Armelista (flera exemplar)

Men vad har jag glömt?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Senast redigerad av 1 Lottomannen, redigerad totalt 20 gånger.
S.O.R.K

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Codex? Regelbok? Armelista? eller allt på ipad kanske? :)

Skriv svar