Eftersom det lär vara på GoB så kommer ingen alkohol få drickas på plats tyvärrbolterochkniv skrev:jag är sugen, men det beror på datum och tillgång/inställning till rusdrycker!
APOCALYPTICON?
Re: APOCALYPTICON?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
-
Desertlord
Bara datum passar och att man kan köra nån styrka D reducerings regel (att de blir 1 storlek mindre eller kanske max styrka 10 ap 1 no cover).
Låter helfestligt!
Bara datumet passar så ska jag nog skrapa fram mina olika varianter av baneblades
Bara datumet passar så ska jag nog skrapa fram mina olika varianter av baneblades
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Det låter som att många är lite halvpepp, beroende lite på upplägg och datum, men det bådar ändå gott, två sidor av kommentarer är bra skit 
ALLA arrangemang som annordnas av GoB kommer alltid vara drogfria (inkl.alkohol).bolterochkniv skrev:jag är sugen, men det beror på datum och tillgång/inställning till rusdrycker!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jönköping är ju så gott som mina trakter-nice.
Kan bidra med riktigt bra (och snygg) terräng som räcker till 2 standardbord.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eftersom det var min idé så kan jag väl berätta min tankar också.
Tanken är att vi drar ihop en riktigt härlig nördig fest men helt utan alkohol! Man är välkommen med alla målade figurer man har men grundtanken och det vi märkt när vi lirat apoc tidigare är att det är bra med vissa begränsningar i poäng att lira 14k SW tar sin tid men kan man sin codex så kan det funka.
Annars kommer GoB stå för lokal,bord,terräng och vi kommer inte ta ut någon avgift för detta men då kommer vi inte heller fixa sovplatser eller liknande däremot kan man säkert sova hos någon av våra medlemmar som bor i stan.
Grundtanken bakom hela denna iden är ju att vi ska ha en riktigt nördig helg där man inte bryr sig om att placera modellerna perfekt eller göra perfekta taktiska val eller bry sig om att vinna.
Sedan har det uppkommit frågor och tankar kring restriktioner och förändringar i grundreglerna och det är något vi inte diskuterat eller tänkt över men finns det en efterfråga så kan vi absolut göra enkla förändringar såsom att D=10 ap2 ignores cover typ.
Å det vänligaste
-Christoffer
Tanken är att vi drar ihop en riktigt härlig nördig fest men helt utan alkohol! Man är välkommen med alla målade figurer man har men grundtanken och det vi märkt när vi lirat apoc tidigare är att det är bra med vissa begränsningar i poäng att lira 14k SW tar sin tid men kan man sin codex så kan det funka.
Annars kommer GoB stå för lokal,bord,terräng och vi kommer inte ta ut någon avgift för detta men då kommer vi inte heller fixa sovplatser eller liknande däremot kan man säkert sova hos någon av våra medlemmar som bor i stan.
Grundtanken bakom hela denna iden är ju att vi ska ha en riktigt nördig helg där man inte bryr sig om att placera modellerna perfekt eller göra perfekta taktiska val eller bry sig om att vinna.
Sedan har det uppkommit frågor och tankar kring restriktioner och förändringar i grundreglerna och det är något vi inte diskuterat eller tänkt över men finns det en efterfråga så kan vi absolut göra enkla förändringar såsom att D=10 ap2 ignores cover typ.
Å det vänligaste
-Christoffer
Jag skulle kunna tänka mig vara med på detta.
tycker inte det finns något behov av att D=S10ap1 eller liknande... kom igen, det är ändå APOC.
med det sagt skulle det inte förändra mitt intresse att va med..
med det sagt skulle det inte förändra mitt intresse att va med..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!