Januarirussen på Alphaspel 18 Januari
Re: Januarirussen på Alphaspel 18 Januari
Tusan, där här har jag missat! John Fernlund vIll gärna ha en reservplats!
OrdnatJohn_F skrev:Tusan, där här har jag missat! John Fernlund vIll gärna ha en reservplats!
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17
Efter en del diskussion har jag valt att ändra Heroic Unit regeln/texten till:
Heroic Unit – Declare a unit from your troop choice before deployment.
Whenever this unit scores a killpoint, you gain 2 killpoints, instead on 1.
If this unit can be divided into several units (such as Combat Squad), the Heroic Unit will be the unit where the sergeant is.
Heroic Unit – Declare a unit from your troop choice before deployment.
Whenever this unit scores a killpoint, you gain 2 killpoints, instead on 1.
If this unit can be divided into several units (such as Combat Squad), the Heroic Unit will be the unit where the sergeant is.
Top 3 40k "performances"
I stället för att fråga Sebastian över mail blottar jag frågan här i stället ifall andra har samma fundering - hur ställer sig turneringen till regeln "what you see is what you get?"
I början av min Tau karriär (och 40K öh.t.) limmade jag nämligen på en kombination av vapen på mina crisis suits som jag inte nyttjar och kommer aldrig att göra. Så en plasma rifle kanske ser ut som en... fusion rifle, eller flamer, i stället.
I början av min Tau karriär (och 40K öh.t.) limmade jag nämligen på en kombination av vapen på mina crisis suits som jag inte nyttjar och kommer aldrig att göra. Så en plasma rifle kanske ser ut som en... fusion rifle, eller flamer, i stället.
<Tau
Jag personligen skulle inte ha nåt emot det, men WYSIWYG har väl egentligen alltid varit ett krav på turnering.
Varför byter du inte vapen till det du faktiskt använder? Det är förbluffande enkelt att magnetisera just tauvapen också, om du nu skulle vilja kunna byta mellan olika setups
Varför byter du inte vapen till det du faktiskt använder? Det är förbluffande enkelt att magnetisera just tauvapen också, om du nu skulle vilja kunna byta mellan olika setups
Jag har dålig erfarenhet av att försöka lirka/skära ut crisis vapen som redan är limmade 
Jag ställer frågan eftersom jag har kom på att jag körde utan hänsyn till WYSIWYG förra turneringen. När jag kör privat är det ingen som bryr sig och då flöt jag bara med utan att fundera på det.
Jag ställer frågan eftersom jag har kom på att jag körde utan hänsyn till WYSIWYG förra turneringen. När jag kör privat är det ingen som bryr sig och då flöt jag bara med utan att fundera på det.
<Tau
Jag tror inte det skulle vara några problem, man tänker inte på det förrän det egentligen påpekas. Ställer man frågan här får man dock räkna med att folk opponerar sig av ren princip
Som sagt, mig spelar det ingen större roll så länge det är klart när man väl spelar vad som är vad.
Att det är rätt vapen är det jag tycker är viktigast. Det är inte ok att motståndaren måste komma ihåg att det är nåt annat än det ser ut som.
Tänk dig följade: Dina suits med fusions räknas som plasma, men det glömde motståndaren, som inte ville utsätta sin land raider för en massa melta skott och åker åt ett annat håll. Då har alltså spelet påverkats av att saker inte är vad de ser ut som, vilket inte är ok.
Har sett flera saker som liknar det jag beskrev.
Tänk dig följade: Dina suits med fusions räknas som plasma, men det glömde motståndaren, som inte ville utsätta sin land raider för en massa melta skott och åker åt ett annat håll. Då har alltså spelet påverkats av att saker inte är vad de ser ut som, vilket inte är ok.
Har sett flera saker som liknar det jag beskrev.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Okej, jo klart jag förstår det. Jag måste kolla om jag har kvar några bitz för eventuell ombyggnad. Har aldrig varit med om att det inneburit problem, helt enkelt för att folk inte memorerar all utrustning och regler.
Jag vill på inget sätt vara obstinat, men om nu min motståndare har sådan stenkoll på Tau vapen så känns det som att han - så länge jag är extra tydlig med vad som gäller - kommer att komma ihåg att det är Plasma/Missile Pod som gäller.
Det borde inte vara värre än alla specialregler som man kommer korvstoppa sin motståndare med inför matchstart?
Jag vill på inget sätt vara obstinat, men om nu min motståndare har sådan stenkoll på Tau vapen så känns det som att han - så länge jag är extra tydlig med vad som gäller - kommer att komma ihåg att det är Plasma/Missile Pod som gäller.
Det borde inte vara värre än alla specialregler som man kommer korvstoppa sin motståndare med inför matchstart?
<Tau
Lennart Svensson av anmäler sig. Tyvärr