Space marines 1750
Space marines 1750
Jag har ju sagt att jag ska dippa upp en SM arme.. hur tror ni denna här skulle funka? Har försökt att göra den lite snäll och ha med lite balla saker..
Master of the Forge 155
conversion beamer, bike
Tactical squad (10) 175
meltagun, missile launcher
Rasorback 40
Tactical squad (10) 180
flaimer, lascannon
Rasorback 40
Scout squad (5) 75
Terminator squad (10) 460
2x Cyclone missile launchers
Dreadnought 105
Dreadnought 115
assult cannon
Land speeder squadron (3) 180
toronado pattern heavy bolters
Attack bike squad (2) 80
Predator 85
heavy bolter sponsons
Predator 60
Master of the Forge 155
conversion beamer, bike
Tactical squad (10) 175
meltagun, missile launcher
Rasorback 40
Tactical squad (10) 180
flaimer, lascannon
Rasorback 40
Scout squad (5) 75
Terminator squad (10) 460
2x Cyclone missile launchers
Dreadnought 105
Dreadnought 115
assult cannon
Land speeder squadron (3) 180
toronado pattern heavy bolters
Attack bike squad (2) 80
Predator 85
heavy bolter sponsons
Predator 60
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Space marines 1750
Bara nio heavy bolters...
Jag tror precis som du på att ha väldigt lite uppgraderingar.
Karaktären tror jag ger dig onödigt mycket minus, men jag tror den är väldigt kul att spela med.
Jag tror precis som du på att ha väldigt lite uppgraderingar.
Karaktären tror jag ger dig onödigt mycket minus, men jag tror den är väldigt kul att spela med.
Re: Space marines 1750
det är 12 heavy bolters.. speeders har två var..speedfreek skrev:Bara nio heavy bolters...
Jag tror precis som du på att ha väldigt lite uppgraderingar.
Karaktären tror jag ger dig onödigt mycket minus, men jag tror den är väldigt kul att spela med.
Ja karaktären kanske ger minus?.., trorde inte att den skaulle ge det, den är inte värld sina poäng nån stans.. Hade med den mäst för att det skulle vara ball att byga en attackbike med en techmarine och en servitor på..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Space marines 1750
Jag tror den är mycket mer kul än bra eftersom den måste skjuta på samma mål som resten av sin enhet.
Och eftersom den har ett HW och "fuskar" med en bike så tror jag den ger minus bara för det, trots att den inte är värd det.
Mina infanteri-Tau vill verkligen inte möta 12 HB...
Och eftersom den har ett HW och "fuskar" med en bike så tror jag den ger minus bara för det, trots att den inte är värd det.
Mina infanteri-Tau vill verkligen inte möta 12 HB...
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Space marines 1750
knivar tror jag.. mest för att begränsa moståndarens rörlighet längs kanterna...speedfreek skrev:Och vad har scouts för vapen?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Space marines 1750
Om man tror att deras slagsmål kommer vara över på en runda är det bättre med hagelbrakare...
-
Gonka Koff
- Inlägg: 2745
- Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55
Re: Space marines 1750
Riktigt jäkla lyckad enligt mig, detta är helt klart i min stil. Jag har skisser som liknar detta väldigt mycket, men har aldrig fått till det så här bra. En grymt stabil lista utan tydlig ost. Men det är ändå fantastiskt mycket dakka i listan, och det är 9 st enheter med AV, och det är 10 st 2+ savegubbar. Utan att vara begåvad nog att förstå exakt hur, så känner jag på mig att det går att spela den kallt och metodiskt utan att behöva ta risker.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Re: Space marines 1750
Hagelbrakare på scoutsen! Jag hade en liten scout squad med hagelbössor på GothCon för två år sedan och det var den enhet som utmärkte sig mest istort sett i varje slag. Även om man vill in i närstrid så är hagelbrakare att föredra enligt mig (2 attacker var som träffar på 3+ utan att motståndaren får slå tillbaka slår 3 attacker var som träffar på 4+ samt att man får stryk själv.).
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!