SM 2013 Officiell information

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Re: SM 2013 Officiell information

Inlägg av refabricated »

Pappersbåt skrev:Är det krav på att objektiven ska vara på 40mm baser?

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
I min värld löser man det spelare emellan. Små genomskinliga baser utan pinne med Skåne-flagga målad på. Platta, modeller kan stå på dem, de syns och ingen har nånsin klagat.
(är ifs inte arrangör)

Principiellt så funkar de flesta baser för mig, sålänge _alla_ objektiv finns på samma. Så skall man ha andra baser så bör man ta med så det räcker till alla missions(6st). Annars kan det kanske bli snack om hur man skall mäta.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

refabricated skrev:
Pappersbåt skrev:Är det krav på att objektiven ska vara på 40mm baser?

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
I min värld löser man det spelare emellan. Små genomskinliga baser utan pinne med Skåne-flagga målad på. Platta, modeller kan stå på dem, de syns och ingen har nånsin klagat.
(är ifs inte arrangör)

Principiellt så funkar de flesta baser för mig, sålänge _alla_ objektiv finns på samma. Så skall man ha andra baser så bör man ta med så det räcker till alla missions(6st). Annars kan det kanske bli snack om hur man skall mäta.
Om alla objectiv är samma spelar det ingen roll om de är olika så måste man mäta från mitten så löser sig även detta...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Det är ju inte så svårt att basa om sina objektiv till 40mm baser heller, eller?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Saknar listor från följande:

SM Daniel Adamsson

ÖSM Alexander Merinen
ÖSM Oscar De Palma Miranda
ÖSM Patrik Andersson

Edit: Om någon vet med sig att ha kontaktuppgifter till ovan nämda så ring dem och kolla om de skall vara med.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Trodde jag skickat in, måste skrivit fel adress eller nått. Jag är inte hemma just nu, kan först skicka om senare ikväll.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Zurken skrev:Trodde jag skickat in, måste skrivit fel adress eller nått. Jag är inte hemma just nu, kan först skicka om senare ikväll.
Gör så.

jonte770

Inlägg av jonte770 »

Måste hela armén vara färdig målad??? :D :?:

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Ja eller så: (Omålade modeller dör i deploy.)
Är inte arrangör men brukar vara så på turneringar med målningskrav, vilket SM har.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

och för att poängtera det då väldigt många verkar se basningen som ngt helt separat från målning, baser ska också göras! Vet inte hur många gånger jag själv arrangerat turneringar och kampanjer som folk kommer med målade (eller hastigt kladdade i vissa fall :() modeller som är obasade som vid påpekande alltid möts med reaktionen "Va? Det stod ju bara att de skulle vara målade" ...

Jag vet att alla har olika delar av hobbyn som de föredrar, men även om målandet inte är det så är det trevligt för oss som bryr oss om det att det iaf är någon form av prestation inom det området också ;)

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Inte målat/dåligt målat = dålig sportsmanship enligt mig. Vill gärna se lite energi lagt på modellerna annars tycker jag bara det är taskigt mot ens motståndare.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar