Toughness och artillery
Re: Toughness och artillery
Jag sitter på en telefon och orkar inte fördjupa mig mera. Jag upprepade egentligen bara vad som sagts innan.
Jag tror det enda Gustav menade var att Majority Toughness inte gäller för Artillery units, vilket var vad du tog upp som exempel i ditt första argument 
Jag tycker inte heller att det är oklart och håller med. Wounda mot T7, allokera till närmaste modellen som vanligt, och kolla Instant Death mot de som faktiskt tar unsaved wounds. Man får inte heller Look out sir till själva vapnet.
Jag tycker inte heller att det är oklart och håller med. Wounda mot T7, allokera till närmaste modellen som vanligt, och kolla Instant Death mot de som faktiskt tar unsaved wounds. Man får inte heller Look out sir till själva vapnet.
Tack Anca!
En tangerande fråga om man får look out sira alls om en vapenmodell är närmst ICn. Artilleriregeln är ju skriven innan LOS-erratan och rent RAW är jag skeptisk mot att det ska gå.
En tangerande fråga om man får look out sira alls om en vapenmodell är närmst ICn. Artilleriregeln är ju skriven innan LOS-erratan och rent RAW är jag skeptisk mot att det ska gå.
Det lär nog inte gå nej. Du måste LOSa till närmaste modellen. Men det får du inte om vapnet är närmast. Det står inget om "closest possible model" eller nåt liknande.
Ni som uppenbarligen har koll kanske kan svara på om man får adda fler figurer till exempel till en TFC med Techmarine?
Menar då om man får sätta en 5:a Tacticals i grupp med en TFC+Techmarine?
Mattias Lindeberg
- bolterochkniv
ICKE! enda undantaget är att ICs kan joina enheter, även artilleri. du kan t.ex. joina din TFC med en librarian.MFL skrev:Ni som uppenbarligen har koll kanske kan svara på om man får adda fler figurer till exempel till en TFC med Techmarine?
vet dock inte om ICs får använda kanonen..
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Nej, det får de inte. Det står i sista meningen under "The Unit"bolterochkniv skrev: vet dock inte om ICs får använda kanonen..
Tackar, då är det som jag trodde.
Är så sjukt mycket smidigare att fråga här än att leta själv
Är så sjukt mycket smidigare att fråga här än att leta själv
Mattias Lindeberg