Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 4000p Tyranider 2013

Apa. Note to self: Gör alla highlights i ett svep, att gå in efteråt och lägga på mer toning, och inte bli nöjd på några försök, gör att det blir tjocka färglager och har jag haft för lite vatten så blir det konturränder i det målade som inte går att få bort... *djup suck*
Warlock Purple var inte i den nyansen jag kom ihåg, så jag använde min vanliga rosa ändå till att blanda i det lila.
Inte helt nöjd, men nu kan jag inte göra mer, då blir det ännu tjockare med färg.
Det svärdet är redan deformerat på mitten då det knäcktes av ett fall i golvet tidigt i projektet.

Det ser bra ut på avstånd dock, få modeller är till för att kika på i förstoringsglas eller uppförstorat i en målarblogg.

PHOTOBUCKET :cry:
Svärd igen, nu med aningen ljusare highlights.

På lite avstånd. Ljusare än så kommer jag inte att gå, det blir för avancerat.

Iväg och träna nu, mer målning i eftermiddag! :D

Edit: Nej känns inte 100%, jag vill nog ha det ännu ljusare och definitivt jämnare. Blir till att slipa bort färgen helt på de två målade svärden senare idag och börja om på nytt. Señor de la Horda ska jag vara 100% nöjd med innan han är klar
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 20 gånger.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Sabla svärd. Har gjort om ett med ljusare highlights för att få det att poppa mer, men kanske blev det för clownigt?
Hjälp mig med lite åsikter!

Förr och nu

På lite avstånd

Feedback mottages väldigt gärna! Vet inte hur jag ska göra svärden riktigt..

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Jag tycker verklige svärdet ser jätte bra ut, fortsätt så är mitt förslag.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack!

Jag funderar på om jag ska måla mittlinjen tunt vitt eller rosa, för att ge mer definition till de båda svärdshalvorna samt täcka över skarven mellan färgerna som inte hela tiden är så jämn.. vad tror du om det?

Syns kanske bara i uppförstoring att det är ojämnt iofs..
Jag tror jag kanske kollar helt för kritiskt på det när jag sitter här och tar bilder och ser det i helskärm.

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Captaingallas skrev:Tack!

Jag funderar på om jag ska måla mittlinjen tunt vitt eller rosa, för att ge mer definition till de båda svärdshalvorna samt täcka över skarven mellan färgerna som inte hela tiden är så jämn.. vad tror du om det?.
Det kan du absolut göra, jag hade säkert försökt mej på det.
Men sen har jag svårt att sluta i tid, ska ofta måla för mycket för pilligt, när det redan ser bra ut från håll.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag tycker att det ser asbra ut nu. Om du ska highlighta mer, så skulle jag nog washa ned det lite efteråt...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack!

Jag kör på den här stilen, men lägger nog på en lila mittlinje. Senare.
Nu jäklar blir all fokus på United-Arsenal! Come on Arsenal! :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Fasen det börjar brinna i knutarna, det är så gott som bekräftat att Tyraniderna får ny bok i December och innan dess vill jag vara klar med mina 4000 poäng!
Jag saknar ännu strax över 300p, men med en 280p Swarmlord på sluttampen av sin målning så ser det bra ut ändå.

Jag gjorde svärden med starkare rosa highlights än från början, nu känner jag mig nöjd med dem.
Jag tänker lite i banorna att ha lite energiblixtar på dem dessutom, fluffmässigt ska de spraka med just energi, jag får kanske testa det på ett av svärden och se vad jag tycker.

Swarmlord WIP - 10e November. 2 av 4 svärd "klara"

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Tycker de ser riktigt bra ut, tror inte på att blixtra till dem :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack! :D
Nej jag tror inte jag kommer att göra det, verkar väldigt svårt att få riktigt snyggt, och bakgrunden kan jag inte fixa till om jag målar fel. Jag har googlat lite för många snygga powerweapons tror jag, det räcker nog bra som de ser ut nu.

Skriv svar