Listor för alla lag

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Mag-El

Re: Listor för alla lag

Inlägg av Mag-El »

LillePer skrev:Någon med en chaos codex till hands som kan kolla om man får ha 2 sigil of corruption. Om inte är team orimligts chaos lista olaglig.
Ser inget som hindrar en att ta 2(förutom på samma karaktär).

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Hade för mig att det var en "one per army" grej. Men det kan jag ha hittat på...

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

LillePer skrev:Någon med en chaos codex till hands som kan kolla om man får ha 2 sigil of corruption. Om inte är team orimligts chaos lista olaglig.
Nu får du sluta skrämmas Per, Sigil of Corruption är ett Special Issue Wargear och man får ha flera av samma i armén men inte flera av samma på en kille. One per army gäller Chaos Artefacts man får inte ha två likadana av sakerna som finns i den kategorin.

Max

Inlägg av Max »

Är inte Eldar listan i AmmountingToZeroWounds komp 2? wraithknight + små fordon med scatterlaser.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Max skrev:Är inte Eldar listan i AmmountingToZeroWounds komp 2? wraithknight + små fordon med scatterlaser.
Se ut så.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Droppods, har kollat GoB2:s SW/BA och det jag ser är:
(från kompen)
LBK-2.0
1 5th drop pod, additional 1 for the 7th and the 8th. Count each drop pod able to carry 3 or more
special/combi-weapons (don't count close combat weapons or weapons carried by an IC)) and/or a
SW
Wolfguard squad as 2 drop pods.

Pod1-3, 2 vapen 10 killar == 3 pods
Pod4, 1 vapen 9 killar == 1 Pod
BA
Pod1 1 vapen 5 killar == 2 pods(allies)'
Totalt 6 poddar == 1 komp

E väl inga problem?
Hm, skumt... jag har också 2.0 (sitter med den uppe nu) och i mitt dokument står det "2 or more special/combi-weapons". Varför står det annorlunda i mitt dokument för trots att den är 2.0 och tankad från det här forumet? :P

Men är det 3 så är det ju helt klart inga problem

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Tror du har en sne version som uppdaterades. Alla andra får ha 2 vapen per pod, varför skall inte vargar få det? Lite "rättvisa" :D

Ang. WW med massa scatter så kompar 3 ww med scatter 1 och WK 1. Så den listan är ej korrekt.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Sassafrass

Inlägg av Sassafrass »

Inkvisitorn till GOb2s Grey Knights ska ha Rulebook powers.

Halvar

Inlägg av Halvar »

i min mall (2.0, inte beta eller beta2) står det också att vargarnas släppkapslar räknas som två när man har två eller fler vapen och hade jag sett att det fanns en uppdatering hade jag givetvis laddat ner den. så har det kommit ut information om att det finns en uppdatering eller tänkte man helt enkelt att ingen jobbar skift och därför hunnit ladda ner den första? och är där fler skillnader?
Ja' än't bittä'!

Max

Inlägg av Max »

Tror att grävskopas BA lista kommer vilja ta bort en pred/vindikator eller muren också, den har nämligen 2 och inte 0 i komp.

Skriv svar