Jävligt nice armé! Keep it up!
Orks orks orks
Re: Orks orks orks
Tycker du tar med 3000p och kommer till Jönköping första helgen i Oktober! 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
låter väldigt skoj, turnering? tror dock det kan va knepigt, svårt komma iväg en helg då jag har barn. mest målande nuförtiden 
stort tack!
stort tack!
ville delge lite förändringar o förhoppningsvis förbättringar på stompan.
han fick en måne på magen. sett bilder på folk som gjort det men är ingen hejare på frihand så tänkte att jag försöker utan. men ville gärna ha nåt som tar bort det helplottriga intrycket av massa olika plåtar. så fick jag idén att jag letar efter en måne på nätet o skriver ut i rätt storlek. klippte ut motivet o lade den på stompas mage med dubbelhäftande tejp. höll ned kanterna o målade konturerna. var väldigt enkelt o jag hade inte haft en chans att få det på samma sätt med frihand, i alla fall inte om jag inte lagt minst fyra gånger så lång tid. så kanske kan va ett tips för nån annan som inte är så haj på frihand o vill pimpa sin stompa
edit: glömde säga att jag gjorde konturerna med en ball-pen eller vad det heter med mycket tunn spets. icke med pensel.

så ändrade jag ansiktet. eller ändrade tillbaka, delvis. fick först för mig att det skulle va helt gult. sen helt i metall. nu är det lite metall lite gult o lite blått. blev klart bättre tyckte jag.

fridens!
han fick en måne på magen. sett bilder på folk som gjort det men är ingen hejare på frihand så tänkte att jag försöker utan. men ville gärna ha nåt som tar bort det helplottriga intrycket av massa olika plåtar. så fick jag idén att jag letar efter en måne på nätet o skriver ut i rätt storlek. klippte ut motivet o lade den på stompas mage med dubbelhäftande tejp. höll ned kanterna o målade konturerna. var väldigt enkelt o jag hade inte haft en chans att få det på samma sätt med frihand, i alla fall inte om jag inte lagt minst fyra gånger så lång tid. så kanske kan va ett tips för nån annan som inte är så haj på frihand o vill pimpa sin stompa
edit: glömde säga att jag gjorde konturerna med en ball-pen eller vad det heter med mycket tunn spets. icke med pensel.

så ändrade jag ansiktet. eller ändrade tillbaka, delvis. fick först för mig att det skulle va helt gult. sen helt i metall. nu är det lite metall lite gult o lite blått. blev klart bättre tyckte jag.

fridens!
Himla skön armé!
Jag blir så innerligt glad av att se knäppa unika konverteringar och massor av målade modeller tillsammans
Otroligt bra jobbat med dina gubbar!
Jag blir så innerligt glad av att se knäppa unika konverteringar och massor av målade modeller tillsammans
Stort tack, väldigt uppskattat!Captaingallas skrev:Himla skön armé!
Tänkte slänga upp en liten bild. Har varit rätt upptagen med ödlor då jag ska på fantasyturnering i Växjö i början av oktober o har lite nytt som behöver fixas tills dess. Sen har jag lovat mig själv att äntligen starta med mina high elves. Så fullt lika mycket arbete med den gröna faran kommer det troligen inte bli på ett tag, inte procentuellt i alla fall
Här är i alla fall den första custombyggda trukken, den goda gamla folkvagnen:

Har fått bussen och t-forden grundmålade så det bör inte dröja alltför länge innan de är lika klara. Sen saknar de ju alla förare o skyttar, blir nog till att sätta fantasygoblins bakom rattarna.
Investerade i lite nya modeller till orkhären: knappt 30 stormboyz, 5 burnas samt 4 warbikes. Så då kan jag äntligen fielda ordentliga enheter av warbikes o stormboyz, nåt jag känt saknats i min armé.

Har fått bussen och t-forden grundmålade så det bör inte dröja alltför länge innan de är lika klara. Sen saknar de ju alla förare o skyttar, blir nog till att sätta fantasygoblins bakom rattarna.
Investerade i lite nya modeller till orkhären: knappt 30 stormboyz, 5 burnas samt 4 warbikes. Så då kan jag äntligen fielda ordentliga enheter av warbikes o stormboyz, nåt jag känt saknats i min armé.
Det ska bli kul att få se vad du hittar på med figurerna du köpt av mig. Inspirerande att se hela armén, så nu har jag plockat fram samtliga fordon till min egen orkhord och radat upp dem på köksbordet. Det är en salig blandning av färdigmålat i tidigare skepnad och ommålat och omålat eller bara delvis målat. Jag skulle dock vilja säga att vi har en liknande inställning när det gäller att bygga om och dona med fordon från alla möjliga håll. Folkan är en klar vinnare!
ja ska bli kul att ge mig på dom! kan tänka mig att det inte blir dpi mycket customiserande på de modellerna de är ju ganska bra som de ärWillypold skrev:Det ska bli kul att få se vad du hittar på med figurerna du köpt av mig. Inspirerande att se hela armén, så nu har jag plockat fram samtliga fordon till min egen orkhord och radat upp dem på köksbordet. Det är en salig blandning av färdigmålat i tidigare skepnad och ommålat och omålat eller bara delvis målat. Jag skulle dock vilja säga att vi har en liknande inställning när det gäller att bygga om och dona med fordon från alla möjliga håll. Folkan är en klar vinnare!
Det kommer - ska bara plåta dem först!
Då var det dags för lite uppdateringar för det gröna laget. Har som jag förutsedde ovan varit väldigt upptagen med fantasyödlor och högalver under en tid samt att jag satte igång med ett space marine-projekt. Men nu är det speldags igen för orkerna och vanan trogen så bestämde jag mig för att ta med något jag inte hade målat så jag fick motivation att måla det. Två trukks blev det, folkvagnsbubblan och T-forden (eller var det är):

lite kärlek kvar att ge dessa men nu är de i stridbart skick i alla fall. testade att köra helt mekaniserade orker mot dark eldar för ett par veckor sedan, mycket shootaboyz som åkte runt och pepprade i trukks. funkade väldigt bra, nu ska jag testa dem mot vad jag tror är marines. blir nog lite tuffare

lite kärlek kvar att ge dessa men nu är de i stridbart skick i alla fall. testade att köra helt mekaniserade orker mot dark eldar för ett par veckor sedan, mycket shootaboyz som åkte runt och pepprade i trukks. funkade väldigt bra, nu ska jag testa dem mot vad jag tror är marines. blir nog lite tuffare