Return of the lost and forgotten chapter

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Wasa

Return of the lost and forgotten chapter

Inlägg av Wasa »

Hej på er alla vänliga själar!
Efter ett 15 år långt crusade i the eye of terror(min garderob) så har mina blood angels lyckats kämpa sig ut genom ett hav av dammråttor.
Jag har märkt att reglerna har ändrats en hel del och att gamla armylists inte är vidare aktuella, så jag tänkte kolla med folk som har hängt med dom 3-4 senaste editionerna vad som är ok och inte. Jag kommer nog inte att köpa på mig massa nya enheter om man inte "måste" :).

Jag vill ha en armé som klarar av det mesta och framför allt är rolig både att spela och att möta... :)
Det jag har är:
Mefiston
Dante
Corbulo
Ett gäng kaptener, librarians och chaplins etc.
2 honour guards
40-50 terminators
7 dreads
60-80 tacticals
40-60 assults
20 devas
20-30 death company
40-50 scouts
2 rhinos
3 speeders
10 bikes
2 a bikes
1 crusader
1 baal
1 annihilator
1 razorback
1 vindicator

Det finns säkert mer figurer i gömmorna men dock inga flyers eller droppods.

Min egen tanke var ungefär:
Hq
Chaplain jumppack
Elites
3 sanguinary priests jumppacks
Troops
1x10 tactical med plasma och h plasma
3x10 assults med power weapons och meltaguns
1x6 death company med 2 power axe och jumppacks
Fast
Baal med heavy bolters
Heavy
Devastator med 4 missile launchers

Är det en ok lista för casual gaming eller bör den ändras?
Tack på förhand för all hjälp!

Poet

Re: Return of the lost and forgotten chapter

Inlägg av Poet »

Tja! Ser ju helt ok ut.. Onödigt med 3 präster dock, räcker gott me 2 med jump pack.. Ska du ändå köra massa hoppande så skippa tactical å kör assault ist.. Powerfist ist för power sword skulle ja köra nu när dem lagt till ap på vapen.. Ps ap 3, pf ap 2.. :)

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

bulan med terminators är väl ett annat populärt alternativ. corbulo tankar allt med sämre ap än 3 och skickar vidare resten till termosarna.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Wasa

Inlägg av Wasa »

Tack för dom snabba svaren! Kul att se att listan inte är helt uppåt väggarna. En fundering nu är att tippa en priest och tactical och ersätta dom med en librarian med jumppack och mer death company eller ska man satsa på bikes? Bra eller dålig idé?

Poet

Inlägg av Poet »

Tja! Inte räknat på det, men dumpa dödskompaniet (för dyra), ta bort tactical å en prelle.. Kasta in 2x2 attackbikes m. multi-melta, 10x ass marines m melta å en hoppande libbe?

Wasa

Inlägg av Wasa »

Jag har tyvärr bara 2 a bikes. Om man ska testa det kan man ju fylla ut med vanliga bikes dock inte lika effektivt. Annars är det nåt som är väldigt tilltalande med dreads med jumppack... :)

Death company verkar ju helt otroliga i cc men dom är ju riktigt dyra med sina jumppacks och utan dom är dom tyvärr värdelösa känns det som.
Sanguinary guards är dom nåt att ha? Dom känns riktigt dyra och kommer bara i 5 manna squads.

Jag valde att ha med tacticals och deva som ett ankare för att jag har en tendens att avansera med hela armen om jag kan (en mycket bra egenskap hos en blood angel spelare... Tror jag)

Tack för hjälpen!

Poet

Inlägg av Poet »

Sanguinary guards e ju helt ok.. problemet ligger i att dem inte har ngt invo.. så dem skjuts ner ganska lätt trots deras 2+..

Jo.. companiet e mongodyrt.. därför dem inte e värda att ha med.. man kan köra dem i drop pod annars, men som sagt, ja skulle byta ut dem mot mitt tidigare förslag.. har du bara 2 attackbikes, kör då med en 2a ist för 2x2 =)

Wasa

Inlägg av Wasa »

Tack för all hjälp!
Nu har jag testat armen så tänkte jag göra lite ändringar...

Hq
Librarian med jumppack

Elites

Furioso med talons

Furioso med fraglauncher

2x sanguinary priests med jumppack och power weapon

Troops

3x10 assult med powerfist och 2 meltaguns

Fast
Baal med heavy bolters

Heavy
Vindicator med stormbolter

Jag funderar på att byta ut en furioso mot sanguinary guard. Dessutom har jag ca 300 pts över som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med.... Tactical, deva, bikes, dreads , mephiston???

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

Byt libbe mot mephe, ge båda dreadsen varsin pod, det går på ca 170 pts, för dom sista 130 pts kan du lägga in en naken 5a assault marines med en razorback. Snabb o billig scoring. :)

Lazybones

Inlägg av Lazybones »

Ingen dålig armé, deathcompany har jag hört skall vara skoj

Skriv svar