Nya Space Marines i Juni!

Har du hört det senaste från GW?
Tist

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Tist »

Är lite skillnad på att måla sina tyranider rosa istället för gröna då det bara finns en tyranid codex (återkommer när de släpper codex: hive fleet Berra och codex: hive fleet Nisse), men att måla sina marines i ett chapters färg och spela dem som ett annat (med olika regelverk) kommer få mig att sucka tyst och gråta lite inombords.

Men konsensus verkar ju ändå vara att allt går bara man säger till innan så folk får spela vad de vill hur de vill, men alla behöver inte gilla det men jag har även rätt att inte hålla med...:p
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Fluffmongon vs Waacare - charmigt som alltid att läsa. :D

-Det är är mina Lamenters! Second Founding, Blood Angels Sucessors. Alla ikoner handmålade, alla modeller namngivna. Darra!!
-Fett najs, det här är mina svartsprayade White Scars. Alltså de var Ravenwing innan, men nu är de Whitescars för de är bättre, den här snubben med huvan är Khanen. Game on!

Till diskussionen:
Stora förlorarna blir väl BA och SW om alla rykten om billigare units, bättre specialregler och nya flashiga vapen och fordon stämmer, eller?

Kimich

Inlägg av Kimich »

Nu har ju inte codexet landat än men det är redan lite skrattretande löjligt hur mycket GW älskar sina spacemarines över legionerna. Spelar inte Chaos själv men jag känner ändå med dem, det är nästan fånigt hur dom kan ge smulor till den ena sidan och en hel kakburk till den andra. Just saying...

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Captaingallas skrev:Fluffmongon vs Waacare - charmigt som alltid att läsa. :D

-Det är är mina Lamenters! Second Founding, Blood Angels Sucessors. Alla ikoner handmålade, alla modeller namngivna. Darra!!
-Fett najs, det här är mina svartsprayade White Scars. Alltså de var Ravenwing innan, men nu är de Whitescars för de är bättre, den här snubben med huvan är Khanen. Game on!
Svartsprayade modeller är generellt sett inte tillåtna på turneringar. Samt är man inte en WAAC spelare för att man tycker folk ska få måla sina svindyra figgar som de vill måla dem. Kikar vi sedan på sveriges toppspelare så har de flesta riktigt snygga arméer, varför? För även duktiga spelare kan tycka det är roligt med snygga arméer, tro det eller ej.

Om det däremot står i codexet (som med gamla red paint job) att man måste måla dem en viss färg, då är det en annan sak, då blir målning del av regler och det är fine. Till den dagen kommer så tycker jag folk ska få måla precis som de vill.

Sedan är Hive Fleet Kraken på väg som supplement till Tyranids ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Kimich skrev:Nu har ju inte codexet landat än men det är redan lite skrattretande löjligt hur mycket GW älskar sina spacemarines över legionerna. Spelar inte Chaos själv men jag känner ändå med dem, det är nästan fånigt hur dom kan ge smulor till den ena sidan och en hel kakburk till den andra. Just saying...
Oh yes. Det känns inte riktigt lika ball att man fick ett av de första 6'ed-codexarna nu, när man ser alla andras leksaker.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Det folk är emot är nog inte att man tar sina lila marines och spelar som ultra marines (vilket är ok enligt mej) utan när man tar sina ultra marines och spelar som iron hands (vilket jag inte tycker är ok).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:Det folk är emot är nog inte att man tar sina lila marines och spelar som ultra marines (vilket är ok enligt mej) utan när man tar sina ultra marines och spelar som iron hands (vilket jag inte tycker är ok).
och som vanligt håller jag ABSOLUT INTE med dig Tröger ;)

(fast jag kanske ändrar mig nu när det kommer massa supplement codex)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Alltså, jag tyckte att det var lite okej att "sno" specialkaraktärer i nuvarande codex, eftersom annars har man i stort sett bara en hq att välja på, och jag tänker att en codex är skapad för att man ska kunna köpa allt. Sen om man väljer ett av de etablerade armeerna, exempelvis white scars, så blir det ju trist med en lysander även om han är vitmålad...

Men om gw ger oss en fet codex med flera små undercodex så känns det kanske inte som om man kan åberopa brist på variation längre. Men folk får köra som dom vill, jag tycker iaf att det är sjukt mycket roligare när en arme har ett tydligt tema eller röd tråd.

Sen att ha en power armor arme och byta mellan sm, ba, bt och sw känns inte så kul. Men det är väl lite upp till en själv, jag spelar ju som jag tycker är roligt.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:
DHettNeck skrev:Det folk är emot är nog inte att man tar sina lila marines och spelar som ultra marines (vilket är ok enligt mej) utan när man tar sina ultra marines och spelar som iron hands (vilket jag inte tycker är ok).
och som vanligt håller jag ABSOLUT INTE med dig Tröger ;)

(fast jag kanske ändrar mig nu när det kommer massa supplement codex)
Klart du inte gör, då skulle ju forumet dö av uttråkning ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Jag håller däremot med Tröger! Man får måla hur man vill, men målar man efter ett specifikt Chapter så får man även köra med det. Alternativ att köra med orginalcodexen vilket jag antar kommer att skrivas för folk som inte vill köra chapterspecifikt.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Skriv svar