LBK mallen v1.5 BETA2

Moderatorer: Pärssi, Lillen

BLOODLETTERS

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av BLOODLETTERS »

Nu börjar det likna något! En simplare, lättanvänd mall med fler steg ( ser gärna komp 0-6 0 = "flufflista" och 6 = extrem lista som SKA vara på topp tre på ETC alla dagar i veckan ).

Olof och Rikard får gärna slå sina kloka huvuden ihop och komma med ännu fler bra förslag! :wub:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Tja nu är det ju Pärssi som håller i LBK-mallen och då får han ju faktiskt utveckla den mot det hållet han känner för men man kan ju alltid komma med åsikter :)

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

kombat skrev:Tja nu är det ju Pärssi som håller i LBK-mallen och då får han ju faktiskt utveckla den mot det hållet han känner för men man kan ju alltid komma med åsikter :)
+1
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

refabricated skrev:
kombat skrev:Tja nu är det ju Pärssi som håller i LBK-mallen och då får han ju faktiskt utveckla den mot det hållet han känner för men man kan ju alltid komma med åsikter :)
+1
+1

Jag har inget större intresse av att fixa med 40K komp också (fantasy-mallen tar nog med tid), men lite idéer kan man ju komma med iaf ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

BLOODLETTERS

Inlägg av BLOODLETTERS »

Precis, Pärssi kan få dra det tunga lasset och göra allt jobb så kan vi andra stå där med piskor ( förslag, åsikter och idéer ) så att saker går i rätt riktning! :wub:

x > y = komp 3 ^ z = x < y = komp 0 ( LBK mallen i mina ögon för tillfället)

:wub: + :twisted: = :lol: :lol: :lol: ( LBK mallen när en optimal perfektion uppstår )

Alltså, gör så att mallen tillåter alla saker men spam, dansk ost, überbroken och Jeppacombos kostar!
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Pärssi

Sv: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Pärssi »

Katarsis skrev:
Mag-El skrev:För egen del kan jag säga att om inte Storm Raven och Baleflamer Draken kompar kan man lika gärna lägga ner.
Håller verkligen med. Men allt handlar ju egentligen om vad man tycker att de olika kompstegen betyder. För mig betyder komp 0 att man har gjort en sjysst lista och hållit sig borta från de värsta valen.

Redan nu tycker jag egentligen att man får in för mycket ost på komp 0 för att jag skall tycka att det är roligt att spela, det är lite på gränsen varje gång om jag bestämmer mig för att åka på en LBK-kompad turnering. Skulle detta ändras till att man börjar få i drakar och stormravens på komp 0 betyder det antagligen att jag lägger mig på andra sidan gränsen och inte åker på dem turneringarna. Men alla har ju olika uppfattning om vad som är kul.

@Pärssi: Skulle man då kanske inte kunna räkna varje Obbe som två fordon, varje Psychic Power som 1 fordon och allies som 8 fordon, och när man ändå är igång byta namn på fordonskompen till ISAL?
Ja, att bygga om den till en ISAL-liknande mall har diskuterats, får se vad vi mäktar med framåt hösten.

När det gäller kompsteg och deras påverkan på en turnering så håller vi med, men det ska inte hanteras av mallen utan som vi skriver i början av dokumentet så är det upp till TO att bestämma hur mycket effekt kompen ska ha, enklast genom att justera hur många poäng man spelar om.

Svårast att hantera är draken, det kommer nog bli så att drake med faller kompar från första. Sen har vi stormraven som ligger precis på gränsen, där blir det nog att räkna den första som 8 fordon, och som 9 om GK sätter på hurricane bolters.
Senast redigerad av 1 Pärssi, redigerad totalt 10 gånger.

Pärssi

Sv: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Pärssi »

DHettNeck skrev:
refabricated skrev:
+1
+1

Jag har inget större intresse av att fixa med 40K komp också (fantasy-mallen tar nog med tid), men lite idéer kan man ju komma med iaf ;)

All input är välkommen, men allt kan inte komma med som sagt då jag numera fungerar som en moderator i ett gängs nördars kamp mellan starka viljor :smile:

Användarvisningsbild
kombat

Re: Sv: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av kombat »

Pärssi skrev:
All input är välkommen, men allt kan inte komma med som sagt då jag numera fungerar som en moderator i ett gängs nördars kamp mellan starka viljor :smile:
och många nördar har extremt starka viljor och ser inte allting objektiv så keep up the good work :)

Användarvisningsbild
Flogger

LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Flogger »

Pärssi skrev:
Svårast att hantera är draken, det kommer nog bli så att drake med faller kompar från första. Sen har vi stormraven som ligger precis på gränsen, där blir det nog att räkna den första som 8 fordon, och som 9 om GK sätter på hurricane bolters.
För mig är det helt obegripligt att du tycker baleflamer draken är hårdare än storm ravens :o

Särskilt när storm raven finns i flera bra arméer, till skillnad från Draken som finns i bara en armé och den armén är rätt kass i övrigt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer

LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av LillePer »

Kanske har att göra att Draken är rätt dålig mot nids och demoner ? ;) medans den är sjukt jävla awesome mot nästan allt annat.

Skriv svar