Lite nya saker från GW

Har du hört det senaste från GW?
Lakhota

Re: Lite nya saker från GW

Inlägg av Lakhota »

Samt att de slängt in en massa Reserv Company formationer för Marines, o plockat bort tex Linebreaker..

Går ju alltid att hålla en tumme för att de missat lite.. Men tror knappast det då sidorna för var i apocboken de återfinns gör att det inte går att trycka in fler formationer mellan Marines o Space Wolfs =/

Jonke

Inlägg av Jonke »

Tvivlar på att nya apocalypse kommer bli lika lyckat som gamla utan bra erbjudanden...

Anton

Inlägg av Anton »

Väldigt inspirerande att titta på alla formationer. Även om de inte tillför något som inte redan fanns och det är osannolikt att jag köper någon. Favorit: http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od2090155a

Ser dock mest fram emot boken. 296 sidor är betydligt mer än den gamla. Har haft mycket kul med Apocalypse och förväntar mig mer kul av det i framtiden. Och eftersom jag gillar kort är det också en trevlig nyhet med Strategic Asset-kort.

eldrak

Inlägg av eldrak »

De har ju faktiskt gjort om baneblade kittet lite (vilket kanske motiverar en liten prishöjning). Baneblade och shadowsword kitten har slagits ihop till ett.

Användarvisningsbild
Ismeno

Lite nya saker från GW

Inlägg av Ismeno »

Ursäkta mig men NEJ! Det motiverar inte en prishöjning. GW's priser börjar bli rent groteska. Jämför exempelvis en BB med säg en Tiger tank i 1/35 från Dragon så är skillnaden grotesk. I det sistnämnda är kvalitén SÅ mycket högre för att inte nämna all foto-etch och annat som ingår som en GW modell saknar. Och då är Dragon modellen ändå billigast.

Användarvisningsbild
Ismeno

Lite nya saker från GW

Inlägg av Ismeno »

Ursäkta mig men NEJ! Det motiverar inte en prishöjning. GW's priser börjar bli rent groteska. Jämför exempelvis en BB med säg en Tiger tank i 1/35 från Dragon så är skillnaden grotesk. I det sistnämnda är kvalitén SÅ mycket högre för att inte nämna all foto-etch och annat som ingår som en GW modell saknar. Och då är Dragon modellen ändå billigast.

eldrak

Inlägg av eldrak »

Konstigaste formationen (imo): Den med en Tesseract och 8 monolither

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

eldrak skrev:Konstigaste formationen (imo): Den med en Tesseract och 8 monolither
Overlord von Straab: 1 Imperial Guard Officer och 10 Nobz. Garanterat konstigast.

Användarvisningsbild
Ismeno

Lite nya saker från GW

Inlägg av Ismeno »

Overlord von Straab: 1 Imperial Guard Officer och 10 Nobz. Garanterat konstigast.[/quote]

Inte om man kommer ihåg Armageddon-kampanjen. ;-)

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Ismeno skrev:Overlord von Straab: 1 Imperial Guard Officer och 10 Nobz. Garanterat konstigast.
Inte om man kommer ihåg Armageddon-kampanjen. ;-)[/quote]

Förvisso, men ändå. Den är ju mer udda än en stor våg med Monoliths iallafall...

Skriv svar