Eldar 6th ed

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Cemal

Re: Eldar 6th ed

Inlägg av Cemal »

Nu har jag inte lusläst boken, men innebär inte det att Eldrad i princip blir autoinclude jämfört med en Farseer, om en Farseer räknas precis lika mycket som honom?

Användarvisningsbild
kombat

Sv: Eldar 6th ed

Inlägg av kombat »

Nja han är fortfarandr dubbelt så dyr som en vanlig farseer

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Desertlord

Inlägg av Desertlord »

Katarsis skrev:Alla Farseers inkl Eldrad = 4
Alla Warlocks efter de två första = 1

Kommer detta över V7 så får du ett straff.
Tack

Seer Counsil kostar en hel del då
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

SamuelB

Inlägg av SamuelB »

Jag har kollat en hel del på eldar nu.
Generellt så är det inte så mycket som sticker ut som är jättebrutet.

Jag tycker att man borde ändra till:
>4 Units of Windrider Jetbike Squad
Istället för ett max på antal cyklar.

Varför:
*Seer Council är inte alls lika bra som i förra boken och behöver inte dubbel bestraffas (Psykerminuset)
*Shining Speers... Är det någon som är rädd här för dom?

Mer än 4 snabba scoring enheter är det som behöver straffas.

Något som verkar ganska galet som det inte har snackats något om är warpspiders.
Jag har inte hunnit testspela dom ännu men vid första anblicken så är dom rock n roll.
det är väl om man spelar 2 eller 3 enheter som dom kan vara värda att kompa.

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

Ja, efter lite mer kollande så verkar Warp spiders vara något att hålla koll på, speciellt i lite större enhet så genererar de en hel del skada.

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

Eldarmallen börjar sakta med säkert hamras ut, det finns säkert saker och kombos som inte kommit upp än så posta gärna feedback efter ni spelat för att få till en så rättvisa mall som möjligt.

Eldar
1 V30 models with unit type Eldar jetbike and/or V4 units of Windrider Jetbikes
1 V12 Warp spiders
1 V7 Psychic powers. Count each unit that generates 3 powers as generating 4. Do not count the first two warlocks.
1 V8 vehicles (Count each Wave Serpent after the second as 1,5, each Vyper after the third as 0,5 and each Crimson Hunter as 2 vehicles) and Monstrous creatures (Count each Wraithknight as 2). And additional 1 at V12 and at V16
1 Army includes an Allied Detachment (plus any penalties occurred from that army)

Användarvisningsbild
kombat

Sv: Eldar 6th ed

Inlägg av kombat »

Tror nog serpents skall räknas som 2 efter första tror de är för lätta att spamma annars crimson hunter kan dock räknas som 1 tror inte man iommer se många ändå. Wraithknighten bör nig räknas som 3 då den har då hög toughness ich så många wounds mest för att man inte skall kunna ta 3 utan att få straff

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Användarvisningsbild
Flogger

Eldar 6th ed

Inlägg av Flogger »

Pärssi skrev:Eldarmallen börjar sakta med säkert hamras ut, det finns säkert saker och kombos som inte kommit upp än så posta gärna feedback efter ni spelat för att få till en så rättvisa mall som möjligt.

Eldar
1 V30 models with unit type Eldar jetbike and/or V4 units of Windrider Jetbikes
1 V12 Warp spiders
1 V7 Psychic powers. Count each unit that generates 3 powers as generating 4. Do not count the first two warlocks.
1 V8 vehicles (Count each Wave Serpent after the second as 1,5, each Vyper after the third as 0,5 and each Crimson Hunter as 2 vehicles) and Monstrous creatures (Count each Wraithknight as 2). And additional 1 at V12 and at V16
1 Army includes an Allied Detachment (plus any penalties occurred from that army)

Måste vi verkligen börja räkna saker i halvor? Kan du inte bara runda upp dem till 1 eller ner dem till noll? Eller skriva "1 for every 2"?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Jag är nog lite inne på kombats spår om att wraithknighten räknas som 3, läste igenom codexet ikväll och när jag såg att den var unit type "jump" så kändes den oändligt mycket bättre än innan.
En annan lösning hade varit att behålla att den räknas som 2 och lägga till:

1 V1 Wraithknight

Två stycken S10 AP2 potentiella instant death kanoner i samband med T8 och W5 och alltid 3+ save, den är riktigt otäck.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Desertlord

Inlägg av Desertlord »

Flogger skrev:Jag är nog lite inne på kombats spår om att wraithknighten räknas som 3, läste igenom codexet ikväll och när jag såg att den var unit type "jump" så kändes den oändligt mycket bättre än innan.
En annan lösning hade varit att behålla att den räknas som 2 och lägga till:

1 V1 Wraithknight

Två stycken S10 AP2 potentiella instant death kanoner i samband med T8 och W5 och alltid 3+ save, den är riktigt otäck.
Håller med.

Går det inte att baka ihop Warp Spyders med jetbikes istället.

Räknas varje War Walker som fordon eller är de en som i squdron?
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Skriv svar