[Typ] - [Enhet] - [poäng] [komp]
HQ - Chaos Lord - 180p -3
Khorne, Daemon Weapon, Juggernaut, Combi-Melta
Själva kärnan i Armén, jag tycker konceptet med att kunna få 18 S5 I5 attacker med en modell är riktigt häftigt. Hela armén är byggd med honom i åtanke
HQ - Greater Daemon - 100p -5
Alltid trevligt med ett monster som poppar fram där man mest behöver honom. Hjälper antagligen till med att dra en del skytte från fordonen
Elite - Chaos Dreadnought - 125p -3
Twin-linked Lascannon
Kanske inte något stabilt skytte, men åtminstone rörligt AT. Kommer stå i närheten av infanteri så att han inte gör så mycket skada om han dummar sig.
Elite - Chaos Dreadnought - 100p -5
Additional Close Combat Weapon
Ett närstridsmonster, plain and simple
Troop - 8 Khorne Berzerkers - 208p -7
Skull Champion with Power Fist
Transport - Rhino - 35p -3
Det mest rörliga i armén, tanken är att de ska slå hårt där fienden är svag (om transporten överlever så länge det vill säga).
Troop - 20 Chaos Space Marines - 385p -2
Aspiring Champion, Icon of Nurgle, 2 Melta Guns
Ledarens Livvakt, så att han ska överleva fram till närstriden, meltor är heller alldrig fel. De är även främsta källan till att summona Demonen.
Troop - 9 Lesser Daemons - 117p -2
Extra Scoring, kan även hjälpa till i närstrid (de får charge direct efter deras "deepstirke" om jag förstår det rätt).
Fast Attack - 3 Spawns - 120p +5
Kompsmink, men jag gillar deras koncept också. Jag tror många kan underskatta deras charge range iom att de är beasts.
Heavy Support - 8 Havocs - 225p -3
Aspiring Champion, Icon of Chaos Glory, 2 Autocannons, 2 Missle Launcher
Eftersom jag är långsam så är det inte mer än rätt att fienden också ska vara det. De här grabbarna ska skjuta ner transporter i första hand. Har även en extra champ och icon för nödlösningar till mina demoner
Heavy Support - Defiler - 155p -5
Havoc Launcher, Reaper Autocannon
Står bak och skjuter plattor i första hand, skyddar mina Havocs mot elaka närstrids trupper i andra.
Totalt - 1750p - RT-Komp: 72