Självklart ska 6 matcher för alla behållas. 5 är alldeles för lite med så många spelare och 7 blir svårt att få in utan att tumma rätt mycket på luftigheten i schemat (som jag ju gillade
Andra har redan skrivit om uppdragen och VP och jag överlåter åt listigare personer att föreslå lösningar som passar Gothcon. Dock kändes två av mina vinster fullständigt orättvisa, iaf poängmässigt. En 18-2 och en 15-5 var grymt jämna matcher som jag vann (relativt) stort endast på grund av uppdragen och/eller något tursamt tärningsslag. Det blev väldigt många poäng för några enstaka tärningsslag vid några tillfällen. Inte jätteskoj att vinna på det sättet.
Själv är jag av åsikten att en jämn match ska resultera i en relativt jämn poängfördelning när man använder ett 0-20 system, men jag accepterar turneringar som hellre väljer möjligheten till stora omkastningar i poängen under rundornas gång. Det är något man som spelare får köpa när man är med, även om det är surt när det händer.
Och slutligen, också som redan nämnts, måste det bli mer attraktivt att börja, utan att för den sakens skull stärka alpha strikes. Snarare att kanske ge första spelaren attraktiva tactical desicions istället för att ge dem till andra spelaren.