Night Lords för Fantasia Fanatic?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Det här är något som jag funderat på för Fanatic. 1995 poäng sadopsykopater.

Demon Prince 260
Wings, Power Armour, Burning Brand, Gift of Mutation, Demon of Tzeentch

Sorcerer 165
Force Axe, Level 3, Gift of Mutation, Jump Pack, Sigil of Corruption, Veteran of the Long War

10 CSM 228
2 Plasmaguns, 4 CCWs, Icon of Vengeance, Champ w Lightning Claw, Veterans of the Long War

10 CSM 218
2 Meltaguns, 5 CCWs, Icon of Vengeance, Champ w Lightning Claw, Veterans of the Long War

10 CSM 208
2 Flamers, 5 CCWs, Icon of Vengeance, Champ w Fist & Combi-melta, Veterans of the Long War

10 Cultists 55
Autopistols & CCWs, Flamer

8 Raptors 242
Meltagun, Flamer, Veterans of the Long War, Icon of Vengeance, Champ w Lighting Claws & Gift of Mutation

Heldrake 170
Baleflamer

8 Havocs 172
2 Autocannons, 2 Missile Launchers, Veterans of the Long War

2 Obliterators 146
Veterans of the Long War

Predator 107
Heavy Bolters, Havoc Launcher

1995

Flygarna jagar andra flygare och eldar Marines. Cultister duckar på objektiv. Marines avancerar och knattrar, Raptors med trollis fegar runt och äter enheter med Telepathypowers, resten står still och pangar. Sån är tanken. Måste dock bygga/konvertera och måla en Heldrake mellan påsk och Fantasia (tre veckor). :cry:

Vad tror ni?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Argos

Re: Night Lords för Fantasia Fanatic?

Inlägg av Argos »

Jag kan ju inget om det här spelet längre, men jag rycker det ser ut som en ball lista med bra variation, så kör på!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Och jag vill se ditt Batman-flyg!

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Du har väldigt dålig mobilitet (och skydd!) på din scoring.

Ok för de billiga kultisterna och plasma CSM gruppen men grupperna med melta och flamers skriker efter en ablative rhino.

Vad kostar en sån där soulblaze grej till din dakka pred? Skulle nog göra mer nytta än havoc launchern om det går att byta rakt av.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag förstår att det är lite ynkligt med Marines utan bilar, men jag har märkt att Rhinos dör i runda ett och ger bort First Blood... Dessutom kan de aldrig charga när man vill/behöver det för att de sitter och fegar inne i sin plåtburk. Jag ska ju testa att spela helt infanteribaserat på GothCon så jag får väl rapportera hur mycket jag slet mitt hår under påsken. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Rhinos funkar väl. Men då mest för typ billiga bolters, offer melta/flamer squad, eller chosen plasma spam. Inte för coola kittade night lords. Däremot en till drak land raider är nog spelbart :)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Drakraider? Menar du Heldrake? Jag måste ju för i helvete bygga en till att börja med...

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag syftade mer på att du redan byggt en Drak Land Raider till dina vargar, varför inte en till :P

Kimich

Inlägg av Kimich »

Jag ser att du aldrig mött en heldrake... Man kör en infanteribaserad arme på en "normal" turnering åker på att få möta två drakar under turneringen och då inser man att Rhinos är nog rätt bra iaf.

Blom

Inlägg av Blom »

Kimich skrev:Jag ser att du aldrig mött en heldrake... Man kör en infanteribaserad arme på en "normal" turnering åker på att få möta två drakar under turneringen och då inser man att Rhinos är nog rätt bra iaf.
Du mennar så att man först spränger rhinon med tex obbar eller vector strike och sen klämmer in 10 marines med en ap3 flamer. yeay toppen! ;) Nae Rhinos klarar man sig nog bättre utan nu mera. Jag har kört ett par tuneringar med 30-40 gånende marines utan att sakna rhinos.

Därimot tror jag du vill ha The black mace istället för flamern på din prins.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar