DefCon

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Argos

Re: DefCon

Inlägg av Argos »

Anmäld!

Kollade lite på uppdragen, och dom ser intressanta ut. Tycker dock att det är för lite VP på objektiv i samtliga uppdrag. Det känns betydlig mer 5th edition, och blir betydligt roligare att spela, om uppdragen är minst lika viktiga som att döda gubbar.

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Argos skrev: Kollade lite på uppdragen, och dom ser intressanta ut. Tycker dock att det är för lite VP på objektiv i samtliga uppdrag. Det känns betydlig mer 5th edition, och blir betydligt roligare att spela, om uppdragen är minst lika viktiga som att döda gubbar.

Skämtar du eller? tycker snarare tvärt om, att det är för mycket poäng på objektiv. Som de är nu så är missions gjorda för defensivt tråkspel.

Argos

Inlägg av Argos »

Va? Det är väl snarare objektiven som tvingar en armé att röra på sig och bidrar till roligare spel.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag håller med Argos, uppdragen känns väldigt 4th ed. Man borde få mer poäng för uppdragen i allmänhet. Och det är synd när man måste hålla i princip alla objektiv för att få maximal utdelning, vilket såklart är svårare nu när allt inte är scoring.

frans

Inlägg av frans »

Det blev en liten fnurra på tråden, det går inte iväg automatiska bekräftelsebrev men jag har svarat alla anmälnigar som jag fått in manuellt nu.

Bronson

Inlägg av Bronson »

Jag blev osäker på om jag fyllt i min e-post adress riktigt så jag skickade en till anmälan (Om nån skulle fundera)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Ps saken

Inlägg av Ps saken »

Mission fastslås inte slutgiltigt förrens 1/12 så alla synpunkter och åsikter är uppskattade.
I första hand kommer missionenuppläggen att vara domsamma men poäng och liknande för objektiv är lätt att ändra för att få bättre balans och roligare matcher.

Liten trevlig info är att det redan (första dan) är 35 anmälda så vi har redan börjat fixa med att öka antalet 40k platser vid eventuellt behov.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

frans

Inlägg av frans »

Det finns en lista med de anmälda på denna sida http://defcon.mine.nu/doku.php?id=anmalan:anmalda

egge

Inlägg av egge »

Missions=mer dynamiskt spel.
Mer betoning på VP = mindre dynamiskt spel
=sant på alla turneringar sedan 3:rd ed.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Land_Raider

Inlägg av Land_Raider »

En liten fråga bara för oss som tänkte ta tåget. Är stationen i nära anslutning till konventet?
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"

Skriv svar