Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector
Re: Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector
och lite fler bilder:
- Bilagor
-
- bild 2-1.JPG (134.33 KiB) Visad 1429 gånger
-
- bild 3-1.JPG (123.05 KiB) Visad 1429 gånger
-
- bild 4-1.JPG (156.58 KiB) Visad 1429 gånger
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
Vi spelade på 2 stycken 4x4 bord. Ett som vi slumpade en City Fightmission på Forgeworld city-terrängbordet som ni sett bilder på som var mer traditionellt uppbyggd.
Såhär såg de ut:
Såhär såg de ut:
- Bilagor
-
- bild 4.JPG (152.24 KiB) Visad 1427 gånger
-
- bild 2.JPG (168.01 KiB) Visad 1427 gånger
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
-
Flygmaskin
Culten är verkligen hur jävla skön som helst! Snyggt som fan!
Människomat, till exempel spannmål.
Mina nyputsade Templars fick då äran att bråka med Genestealer culten. 750 BT är ganska få modeller, där varje modell är viktig.
Vi spelade inte på city fight bordet, utan fick kompensera med stämningsfulla bilder istället!
Kommer inte skriva någon utförlig battle report, förutom att Hybridernas Plasmaguns är precis lika hårda som vanliga IGs, vilket min Venerable dread bittert fick erfara!
Lite bilder:
Black Templars redo för witchhunt:

Penal Legion gömmer sig såklart bakom en stor sten, fegisarna:

Culten dyker upp från ingenstans i ruinerna och helt plötsligt är de överallt!:

Stämningsfull Genestealer Purestrain ambush!:

Jaha, Hybrid-Marbo får snällt hoppa ur sitt tält när Emperor's Champion kommer i närheten:

All in all en förbaskat kul match
Vi spelade inte på city fight bordet, utan fick kompensera med stämningsfulla bilder istället!
Kommer inte skriva någon utförlig battle report, förutom att Hybridernas Plasmaguns är precis lika hårda som vanliga IGs, vilket min Venerable dread bittert fick erfara!
Lite bilder:
Black Templars redo för witchhunt:

Penal Legion gömmer sig såklart bakom en stor sten, fegisarna:

Culten dyker upp från ingenstans i ruinerna och helt plötsligt är de överallt!:

Stämningsfull Genestealer Purestrain ambush!:

Jaha, Hybrid-Marbo får snällt hoppa ur sitt tält när Emperor's Champion kommer i närheten:

All in all en förbaskat kul match
Jäklar vad cool kult.
AP(a)recis!Flygmaskin skrev:Culten är verkligen hur jävla skön som helst! Snyggt som fan!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Flygmaskin
OkK!Röde skrev:AP(a)recis!Flygmaskin skrev:Culten är verkligen hur jävla skön som helst! Snyggt som fan!
Människomat, till exempel spannmål.
Utökning till 1000 pts klar i all sin enkelhet.
Assault Marines:

Land Speeder Typhoon:

Assault Marines:

Land Speeder Typhoon:

@ Ancalagon. Du gör det för lätt för dig. Du målar ju mycket bättre än det du visar här. Kom igen nu och erkänn att de ska få minst en strykning till och lite mer detaljer. 
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Haha nope. Detta är ett speedpainting projekt som inte kommer få en sjuhelvetes massa detaljarbete, det har jag fått nog av från Death Korps och fruktansvärt mycket commissionmålning
Det är skönt att ha nåt som går riktigt fort och smidigt att måla för en gångs skull.
Däremot ska de få transfers på shoulder pads allihop, men de måste förtjäna det först, och än så länge har de bara fått bråka med Genestealer culten!
Jag funderar på att adda battle damage och weathering allt eftersom denna Tale fortsätter, men än så länge har de kommit undan med att putsa upp rustningarna efter sin batalj.
Däremot ska de få transfers på shoulder pads allihop, men de måste förtjäna det först, och än så länge har de bara fått bråka med Genestealer culten!
Jag funderar på att adda battle damage och weathering allt eftersom denna Tale fortsätter, men än så länge har de kommit undan med att putsa upp rustningarna efter sin batalj.