Flyer-expansion eventuellt på gång

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
L3go

Re: Flyer-expansion eventuellt på gång

Inlägg av L3go »

är det bara jag som nynnar titelmelodin till piff&puff - luftens hjältar? :roll:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

L3go skrev:är det bara jag som nynnar titelmelodin till piff&puff - luftens hjältar? :roll:
Nu blandar du ihop två olika Disneyserier. Piff och Puff (Räddningspatrullen) dvs Chip'n'Dale - Rescue Rangers och Luftens Hjältar /Tail Spin. De sändes visserligen i samma program, så det är väl inte så konstigt.

Intressant förresten, jag tänkte på de serierna häromdagen i samband med hur man försöker liva upp gamla grejer. Bägge använder sig av äldre figurer i helt ny miljö och nya förutsättningar...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

skyller på att frugan är tecknat-nörd och melodierna står på dagligen. :oops: menade givetvis "tail spin".
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Så den beryktade flyer-expansionen är en reprint av en gammal WD-artikel tillsammans med valda delar av erratan från deras hemsida? :lol:

Man kan väl iofs hoppas att de faktiskt uppdaterar kostnader (och de regler som nu inte funkar) till 6th ed, men det tror jag knappast.

Användarvisningsbild
Flogger

Flyer-expansion eventuellt på gång

Inlägg av Flogger »

L3go skrev:skyller på att frugan är tecknat-nörd och melodierna står på dagligen. :oops: menade givetvis "tail spin".
Jag hör bara Wagner med sin Valkyriornas Ritt i min lilla huvudskål.. Får ett litet sug att invadera Polen..
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Flogger skrev:
L3go skrev:skyller på att frugan är tecknat-nörd och melodierna står på dagligen. :oops: menade givetvis "tail spin".
Jag hör bara Wagner med sin Valkyriornas Ritt i min lilla huvudskål.. Får ett litet sug att invadera Polen..
...eller vietnam?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

För övrigt så är ju Harpyn IMO inget att ha om de inte pimpar till den som de gjorde tex när Daemon Screamers fick nya modeller.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Mortarion skrev:
Så den beryktade flyer-expansionen är en reprint av en gammal WD-artikel tillsammans med valda delar av erratan från deras hemsida? :lol:
Inte helt fel iof, med tanke på att flera officiella enheter bara går att köpa reglerna till, idag, om du har en ipad. ;)

Med tanke på att den innehåller enheter från flera tryckta codexar så kan man ju alltid hoppas på lite uppdaterade regler för dessa enheter. Känns fullständigt meningslöst om man bara trycker dit att de är Flyers och hur många HP de har (det kan lika gärna göras i en reprint av codexen).

Vector Dancer till DE kanske (vi talar ändå om piloter som har så snabba reflexer att de får en Space Marine att verka slö, i maskiner som får imperiets flygare att kännas som plan från 40-talet)?

Eller varför inte Fighta Ace till Orksen som fungerar mot Flyers?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Captaingallas skrev:För övrigt så är ju Harpyn IMO inget att ha om de inte pimpar till den som de gjorde tex när Daemon Screamers fick nya modeller.
Läst den här?
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =10&t=8154
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jorå, men jag tror inte att det är ett vanligt scenario att Harpyn i dagens tappning gör så bra ifrån sig.
T5, 4+ armour - inte så tuff som den borde vara för 160p.

Skriv svar