Flyer-expansion eventuellt på gång
Re: Flyer-expansion eventuellt på gång
är det bara jag som nynnar titelmelodin till piff&puff - luftens hjältar? 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Nu blandar du ihop två olika Disneyserier. Piff och Puff (Räddningspatrullen) dvs Chip'n'Dale - Rescue Rangers och Luftens Hjältar /Tail Spin. De sändes visserligen i samma program, så det är väl inte så konstigt.L3go skrev:är det bara jag som nynnar titelmelodin till piff&puff - luftens hjältar?
Intressant förresten, jag tänkte på de serierna häromdagen i samband med hur man försöker liva upp gamla grejer. Bägge använder sig av äldre figurer i helt ny miljö och nya förutsättningar...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
skyller på att frugan är tecknat-nörd och melodierna står på dagligen.
menade givetvis "tail spin".
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Så den beryktade flyer-expansionen är en reprint av en gammal WD-artikel tillsammans med valda delar av erratan från deras hemsida?
Man kan väl iofs hoppas att de faktiskt uppdaterar kostnader (och de regler som nu inte funkar) till 6th ed, men det tror jag knappast.
Flyer-expansion eventuellt på gång
Jag hör bara Wagner med sin Valkyriornas Ritt i min lilla huvudskål.. Får ett litet sug att invadera Polen..L3go skrev:skyller på att frugan är tecknat-nörd och melodierna står på dagligen.menade givetvis "tail spin".
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
...eller vietnam?Flogger skrev:Jag hör bara Wagner med sin Valkyriornas Ritt i min lilla huvudskål.. Får ett litet sug att invadera Polen..L3go skrev:skyller på att frugan är tecknat-nörd och melodierna står på dagligen.menade givetvis "tail spin".
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
För övrigt så är ju Harpyn IMO inget att ha om de inte pimpar till den som de gjorde tex när Daemon Screamers fick nya modeller.
Inte helt fel iof, med tanke på att flera officiella enheter bara går att köpa reglerna till, idag, om du har en ipad.Mortarion skrev:Så den beryktade flyer-expansionen är en reprint av en gammal WD-artikel tillsammans med valda delar av erratan från deras hemsida?![]()
Med tanke på att den innehåller enheter från flera tryckta codexar så kan man ju alltid hoppas på lite uppdaterade regler för dessa enheter. Känns fullständigt meningslöst om man bara trycker dit att de är Flyers och hur många HP de har (det kan lika gärna göras i en reprint av codexen).
Vector Dancer till DE kanske (vi talar ändå om piloter som har så snabba reflexer att de får en Space Marine att verka slö, i maskiner som får imperiets flygare att kännas som plan från 40-talet)?
Eller varför inte Fighta Ace till Orksen som fungerar mot Flyers?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Läst den här?Captaingallas skrev:För övrigt så är ju Harpyn IMO inget att ha om de inte pimpar till den som de gjorde tex när Daemon Screamers fick nya modeller.
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =10&t=8154
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Jorå, men jag tror inte att det är ett vanligt scenario att Harpyn i dagens tappning gör så bra ifrån sig.Serpent skrev: Läst den här?
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =10&t=8154
T5, 4+ armour - inte så tuff som den borde vara för 160p.