L3go skrev:
för det första: "klaga på ett otydligt sätt"? på vilket sätt har det Tobias skrivit varit otydligt?
för det andra håller jag med dig om att ett forum där alla bara håller med varandra vore skittrist.
det ironiska är att det är precis vad Tobias verkar uppleva här, om jag förstår honom rätt. vore det jag skulle jag därför också inte diskutera vidare utan lösgöra mig från diskussionen (jag ville bara poängtera detta med anledning av Zurkens frågeställning).
För ett tag sedan startade papa d en polltråd där han frågade hur det kommer sig att färre människor verkar åka på turneringar (hans upplevelse). tråden tyckte jag vara ett moget initiativ och visae prov på villighet till självrannsakan.
jag tycker det vore skittrist om det bara var en nyck, och att svenska40k blir ett community för liktänkande och "fluffmongos need not apply".
Det är också anledningen till att jag lägger mig i diskussionen.
avslutningsvis tror jag att "dramat" kanske skapats lite av att Tobias skriver i stycken där andra skriver i meningar, vilket kan verka störande för vissa. jag tycker dock att att kalla det "drama" är att göra en höna av en fjäder. han uttrycker bara sina åsikter, dude..
Jag förstår, såsom Zurken, inte riktigt vad det är han syftar på (alltså, var han faktiskt anser att ett problem finns), och då han, i de olika trådar (iaf. där jag sett honom posta) inte verkar vidareutveckla sin tanke, eller besvara när någon frågar gällande den, får jag lite intrycket att det är "klagande för klagandets skull", men det kan såklart vara jag som missat en poäng som var ganska tydlig för andra.
Jo, jag ser ironin i det, och hans ursprungliga tanke kan ha varit just att försöka förbättra forumet och 40k-communityn med hans kommentarer, men hans sätt att göra detta på (som tidigare sagt, genom att posta hit och dit och aldrig faktiskt ge respons till andras kommentarer gällande hans åsikter) funkar inte, vill man uttrycka något på ett forum, ska man kunna kommunicera med folk, det räcker inte riktigt med att uttrycka en åsikt och sedan ignorera allas kommentarer och frågor, för så kommer man ingenstans, och problemet löses inte.
Det som jag finner irriterande är inte hans åsikter (som sagt, att andra tycker annorlunda än mig anser jag som ett plus, då blir det faktiskt en konversation av det hela), utan hans, enligt min mening, väldigt olämpliga sätt att kommunicera dessa.
Jag kallar det "drama" just för att ett ändå rätt så stort antal personer har diskuterat kring det, i helt fel forums-tråd (moderatorerna lär börja bli ganska trötta nu : / ), när hälften av oss inte ens verkar ha koll på vad det är han ursprungligen klagar på. xD