Utvärdering av kompen
Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren
Utvärdering av kompen
Vi i kompgruppen vill gärna ha lite feedback på kompsättningen. Bra/dåligt, hur tänkte vi där? Någon codex som gynnades/missgynnades särskilt. Alla givande kommentarer är välkomna.
Re: Utvärdering av kompen
Vad är länken till rapporteringen så kan jag kolla på alla listor och kompen de fick.
Stenåldersmobil, så mina motståndare fick alltid rapportera åt mig ;D
Stenåldersmobil, så mina motståndare fick alltid rapportera åt mig ;D
Generella komp minus för allierade som inte är fluff-motiverade förstår jag inte vad det är, enda jag tänker mig kommer undan det är chaos+demoner. Annars är det ju fluffmotiverat och klart om man är battle brothers?
Hur menar du nu? Vi tog ingen hänsyn till fluff när vi kompade.
Alexander Merinen
"Allies utan teman som gör det roligt" stod det som generella komp minus.Zurken skrev:Hur menar du nu? Vi tog ingen hänsyn till fluff när vi kompade.
Utvärdering av kompen
Man kanske kan få lite mindre minus om det inte är en uppenbar (Hej vi tar in lite allies för det gör listan mycket bättre och kompletterar våra svagheter) allies ger generellt oftast minus. Men om man allierar in typ 10 bloodletters i en khorne csm armé får man inte mer minus för dem en vad en demon armé skulle få. Medans en marine armé som allierar in massa ig får minus för dem eftersom det ger en massa scoring kroppar.
Utvärdering av kompen
Men i övrigt är ju fluff inte något vi kompar efter. Det är 99% hårdhet som bedöms.
JA, ni sågade mig längs knäskålarna!LillePer skrev:Medans en marine armé som allierar in massa ig får minus för dem eftersom det ger en massa scoring kroppar.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.