Nurgle CSM till GothCon - Komptips?
Nurgle CSM till GothCon - Komptips?
Han menar nog 50pts scoring som man vinner matchen på...
Re: Nurgle CSM till GothCon - Komptips?
om du inte ser det är jag rädd att jag inte kan förklara.kombat skrev:Vad i denna listan är sämre än skräp?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
-
ChaoticBob
Vad jag har läst på GothCons hemsida så uppmuntras man till att ha många troops, i och med att man kör missions antar jag. Sen är ju fnp inte jättebra längre, och zombierna kommer antagligen mejas ner innan de hinner fram till något objective.
Men visst, jag skulle kunna ta bort lite grejer och ersätta med tre heldrakes istället, om det gör arrangören gladare.
Det hade kunnat vara mycket värre, men jag förstår om den sågas. Jag har försökt att vara fluffig men inte alltför OP med listan. Land Raiders är ju kul!
Men visst, jag skulle kunna ta bort lite grejer och ersätta med tre heldrakes istället, om det gör arrangören gladare.
Jag tycker också listan ser rätt mysig ut, med vissa hårda element. En 10:a zombies/kultister skrämmer inte sådär överdrivet och den ensamma rhinon lär ge bort first blood i de flesta matcher.
Tycker den ser lustig ut, innehållet i raidern ser jag inte som jättehämskt, om man pushar kommer de få döda en enhet som motståndaren väljer, möjligen att typhus kommer få försöka i en enhet till, sedan ska 10 plague marines och 3 obbar försöka hindra moståndaren att döda alla troops som inte kommer bidra med något utom scoring.
Däremot tror jag att den kommer vara svår att ta mer än draw emot om den spelas defensivt och det är väll där kompen kommer synas. (Kompen på GothCon bedöms subjektiv av tre högre väsen, mer information kommer garanterat att komma i gothcons infotråd.)
Jag rekommenderar att du köper raidern som heavy support så har du alternativet att deepa termosar och låta något annat att börja i den. Vill du vara cool kan du slå ihop två zombi-enheter. Med de ändringar har du en del taktisk flexibilitet mellan matcherna (t.e.x deepa termosar, ha plague marines i raider som counter charge och ha typhus i den stora zombie-enheten som "orubblig" scoring).
Däremot tror jag att den kommer vara svår att ta mer än draw emot om den spelas defensivt och det är väll där kompen kommer synas. (Kompen på GothCon bedöms subjektiv av tre högre väsen, mer information kommer garanterat att komma i gothcons infotråd.)
Jag rekommenderar att du köper raidern som heavy support så har du alternativet att deepa termosar och låta något annat att börja i den. Vill du vara cool kan du slå ihop två zombi-enheter. Med de ändringar har du en del taktisk flexibilitet mellan matcherna (t.e.x deepa termosar, ha plague marines i raider som counter charge och ha typhus i den stora zombie-enheten som "orubblig" scoring).
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Var står det? Det ska inte ha kommit upp någon information om kompen i år ännu.ChaoticBob skrev:Vad jag har läst på GothCons hemsida så uppmuntras man till att ha många troops, i och med att man kör missions antar jag.
Och att mycket troops ger bra komp är tyvärr felaktigt. Troops är de enheter man vinner spelet på så om man har stabila scoring units sänker det kompen, eftersom det gör listan bättre.
-
ChaoticBob
http://www.gothcon.se/oldweb/thexxvi/fi ... wh40k.html Här läste jag det. Gammal sida men jag antog att samma regler gällde.
Om det bara är antalet enheter som sticker i ögonen skulle jag ju kunna slå ihop alla tre zombiegäng till en hel köttmur istället.
Jag skulle kunna ta bort land raidern helt och hållet, men jag vet inte vad som ska fylla de 230 poängen i så fall. Sen måste man väl ändå få ha någonting riktigt bra i sin lista utan att den sågas? Och som sagt, den är ju ingen flyer, så även om den är maffig så går den ju att döda på i alla fall två rundor. Samma med Typhus och hans gäng.
Jag hade kunnat göra en så mycket bättre lista men jag tror att denna kommer bli rolig att spela både med och emot. Hoppas de högre väsen ser det jag ser.
Om det bara är antalet enheter som sticker i ögonen skulle jag ju kunna slå ihop alla tre zombiegäng till en hel köttmur istället.
Jag hade kunnat göra en så mycket bättre lista men jag tror att denna kommer bli rolig att spela både med och emot. Hoppas de högre väsen ser det jag ser.
När jag lämnar in min nurgel lista kommer din antagligen anses som mjukare 
Om man orkar vänta denna månaden ut så kan ni se hur vi har kompat listorna till Gamers Weekend och dessutom ligger det exempellistor för den turneringen i den tråden nu, kommer att komma nya listor för 1600 pts sedan.
Den sidan är från 3rd ed, vilket är väldigt annorlunda från de regler som gäller idag. Så du kan ignorera all information på den sidan.ChaoticBob skrev:http://www.gothcon.se/oldweb/thexxvi/fi ... wh40k.html Här läste jag det. Gammal sida men jag antog att samma regler gällde.![]()
Om det bara är antalet enheter som sticker i ögonen skulle jag ju kunna slå ihop alla tre zombiegäng till en hel köttmur istället.Jag skulle kunna ta bort land raidern helt och hållet, men jag vet inte vad som ska fylla de 230 poängen i så fall. Sen måste man väl ändå få ha någonting riktigt bra i sin lista utan att den sågas? Och som sagt, den är ju ingen flyer, så även om den är maffig så går den ju att döda på i alla fall två rundor. Samma med Typhus och hans gäng.
Att slå ihop enheterna kommer nog att öka kompen något, men hur stark scoring man har avgörs både av antalet enheter och antalet modeller. Plus hur tåliga och snabba enheterna är.
Och om du tycker att listan är rolig att spela med och mot så tycker jag att du skall spela den. Att du och din motståndare har kul är det viktigaste. Man måste inte ha maxkomp.