tau 1500/1750
Re: tau 1500/1750
Det är ju bara Shas'Vres som leder enheter som räknas som Characters. Vanliga bodyguards etc räknas ju inte. Däremot är ju fortfarande Commandern Character så han kan ju använda LOS på sina bodyguards, men han är inte Independent Character längre så hans LoS är på 4+.
- speedfreek
-
max_elmgren
I FAQ står det att shas'vre suits är characters så då har alla i den enheten l.o.s.4+
Men hur som helst så blir det vanliga crisis.
Förresten, vilken uran de postade listorna har nu syftat på? Den med 9 bredsidor eller den med fyra?
Förresten, vilken uran de postade listorna har nu syftat på? Den med 9 bredsidor eller den med fyra?
Från Tau FAQ:max_elmgren skrev:I FAQ står det att shas'vre suits är characters så då har alla i den enheten l.o.s.4+
"Page 32 – Crisis Battlesuit Bodyguard Team.
Change Unit Type to Infantry (Jetpack)."
Regelboks FAQ:
"Page 413 - Reference, Profile, Codex: Tau Empire, Crisis Shas’vre
Change unit type to Infantry (Jetpack)."
"Designers Note: Wolf Guard, Nobz, Nobz Warbikers, and Crisis
Shas’vre that lead a unit (for example an Ork Nob leading Ork
Boyz, a Wolf Guard leading Grey Hunters) have (Character)
added to their unit type."
Det förändrar ju ganska mycket, så därför är det nog precis som du själv säger bättre att köra vanliga suits ändå
- speedfreek
Jag är för varierade listor i alla sammanhang som inte har direkt anslutning till att spöa tyskar.
Så det betyder att FW teamleaders inte är characters med andra ord? (vilket väl är bra iofs?) hittar inget i Tau FAQ om FW heller
http://localhostr.com/files/ekQlYa8/firewarriorTL.jpg
De är characters. Gissar mig fram till att Shas'ui är en rang precis som sergeant.
De är characters. Gissar mig fram till att Shas'ui är en rang precis som sergeant.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Ah, rätt, jag gick bara på faq:n som hade försklaringar på allt utom dem =DKerrai skrev:http://localhostr.com/files/ekQlYa8/firewarriorTL.jpg
-
max_elmgren
Då är ju commandern IC i en enhet crisis vald från elite choice. Sweet.
Ska man ta bort nåt från Tau och ta med mer från eldar codexet? Alt. Nåt annat från eldar?
Ska man ta bort nåt från Tau och ta med mer från eldar codexet? Alt. Nåt annat från eldar?
Tack för lite idéer, 9 Heavy suites känns inte riktigt Aktuellt
Vad har ni för åsikter om commander R'ALAI och hazard suites?
Vad har ni för åsikter om commander R'ALAI och hazard suites?