Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december
Moderator: daskad
Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december
Just nu ojämnt antal! Vore bra om det gick få ett jämnt antal, då min armé är omålad!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
10 platser kvar nu efter vi har fått 2 avhopp! Nu hoppas vi att ingen mer hoppar av, då vi vill skicka någon till SM! 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Btw gäller begränsningen bara på flygare, eller flygande monster också?
Allt som flyger, dvs FMC:s också!
Felix "Daskad" Thuresson
daskad skrev:Allt som flyger, dvs FMC:s också!
Detta är verkligen inte rimligt. Jag tycker inte det är ok att att lägga in en ny restriktion NU (för det är en NY restriktion), 12 dagar innan listorna ska in. Flyers och Flying Monstrous Creatures är två helt olika enhetstyper (precis lika olika som infantry och cavalry) och där har du varit extremt tydlig när du skrivit "Flyers" och inte "Flyers and Flying Monstrous Creatures".
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Okej, isf får jag skylla mig själv att jag var otydlig! Bara flyers kör vi på då.
Felix "Daskad" Thuresson
Sv: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december
Härligt!daskad skrev:Okej, isf får jag skylla mig själv att jag var otydlig! Bara flyers kör vi på då.
Felix - din turnering du bestämmer men detta öppnar för mycket obehagliga listor.Flogger skrev:Härligt!daskad skrev:Okej, isf får jag skylla mig själv att jag var otydlig! Bara flyers kör vi på då.
4st FMC + Fateweaver, demonlista tex.
Inte så kul med 5st fmc i en klump med reroll på sina saves.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Sv: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december
Eftersom det varit glasklart i 1-2 månader att FMC inte är begränsade så öppnar det inte alls för otäcka listor då alla redan vet att listor med flera FMC kan komma. Däremot stänger det ute folk som speltestat fram roliga listor. Alltså, 450p FMC är inte ens två kittade demonprinsar i demonarmén, och då inte en enda greater daemon.. (medan orks får spela med 3 dakkajets?)Tirumbar skrev:Felix - din turnering du bestämmer men detta öppnar för mycket obehagliga listor.Flogger skrev:Härligt!daskad skrev:Okej, isf får jag skylla mig själv att jag var otydlig! Bara flyers kör vi på då.
4st FMC + Fateweaver, demonlista tex.
Inte så kul med 5st fmc i en klump med reroll på sina saves.
Hur ska du lyckas deepstrika in 5st FMC så tätt inpå varandra? Har du spelat demoner någon gång? FMC är inte ett problem, särskilt inte för 250p styck och när en lasgun kan förvandlas till en lascannon 33% av gångerna den skjuter på en FMC (till skillnad mot flyers). Om något ska begränsas när det gäller demoner så är det screamers och flamers, verkligen inte FMC.
Sedan handlar detta även om en principsak, att ändra restriktioner så här sent när folk redan håller på att testa arméer och målar det sista är enligt mig inte ok. Kommer det fler ändringar nästa vecka? Kommer min armé också behöva göras om?
Nej, att spela med de restriktioner som är satta känns som det enda rätta i denna situationen. Jag tror inte vi kommer se FMC dominera denna turneringen.
(bör tilläggas att jag inte spelar en enda FMC eller screamers eller flamers i min demonlista så jag argumenterar inte för min lista här)
Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december
Fast Richard? Vem äger så många flygare??
(Beställer från gw...)
( nä skoja bara
)
(Beställer från gw...)
( nä skoja bara