Hårda Chaos 1750
Re: Hårda Chaos 1750
Bikes, och en bike till lorden istället för juggern.
På tal om matte kanske du ska räkna på hur mycket svårare det är att döda obbarna, draken kanske bör övervägas men obbarna verkar vara hårdast i codexet. Vad ska man ha en lvl3 sorcerer till?refabricated skrev:Gör matten på auto havocsen, de är ganska bra.
Det är obbar med, men de är dyra.
Tror jag skulle droppa 6 obbar, in med drake, havocs och ngt annat ball. Kanske en lvl3 sorc, de har ganska mkt de kan tillföra...
Gratis bikes är alltid nice..... Juggern är ju helt tokigt braJoey_Boy skrev:Bikes, och en bike till lorden istället för juggern.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Obbar e bra, mkt bra t.o.m. Med MoN blir de bättre. Men de kan inte längre bara så där bak och panga laserkanoner. Gissar att man vill röra sig frammåt så sakterliga och skjuta laserkanon/assaultkanon. Iaf så gillar de inte plasma och mot den smutsen hjälper inte MoN så mkt, eftersom alla med tillgång till plasma numera laddar upp med drösar så tycker jag det kan vara bra med lite blandade saker som inte ger plasman så bra equity. Högst personlig åsikt.
Tror 2+2 obbar kan vara en bra mellanväg. Deepa ett par, deploya ett annat t.ex.
Havocs kan alltid stå på ~40'' avst och skjuta. Blir de dödade så lever min scoring längre == jag glad.
Lvl3 sorc, mest utility i hela boken. Kan med biomancy bli riktigt elak för 100p, eller jobbig på så många andra sätt med andra powers.
Tror 2+2 obbar kan vara en bra mellanväg. Deepa ett par, deploya ett annat t.ex.
Havocs kan alltid stå på ~40'' avst och skjuta. Blir de dödade så lever min scoring längre == jag glad.
Lvl3 sorc, mest utility i hela boken. Kan med biomancy bli riktigt elak för 100p, eller jobbig på så många andra sätt med andra powers.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Juggern är grym, men kan inte boosta. Framför allt om man också vill spela med en lvl3 på Telepathy, och det vill man jujeppeapan skrev:Gratis bikes är alltid nice..... Juggern är ju helt tokigt braJoey_Boy skrev:Bikes, och en bike till lorden istället för juggern.
Att obbarna promenixar framåt passar ju perfekt i Axels footslogger armé. 9 obbar är dessutom en kritisk massa som oftast dödar det som hotar dem. "Så lever min scoring" gäller ju precis lika mycket för obbarna bara det att dom tål mycket mer eld. Plasmor måste dessutom stå inom 24 vilket är ett ganska farligt avstånd ifrån resten av armén. Inte riktigt funderat på Sorcerern, men jag är väldigt skeptisk till lores utan bra primaris (allt utom divination), om man inte slår 4 slag på biomancy som swarmlorden. För det gör väl inte Sorcerern?refabricated skrev:Obbar e bra, mkt bra t.o.m. Med MoN blir de bättre. Men de kan inte längre bara så där bak och panga laserkanoner. Gissar att man vill röra sig frammåt så sakterliga och skjuta laserkanon/assaultkanon. Iaf så gillar de inte plasma och mot den smutsen hjälper inte MoN så mkt, eftersom alla med tillgång till plasma numera laddar upp med drösar så tycker jag det kan vara bra med lite blandade saker som inte ger plasman så bra equity. Högst personlig åsikt.
+1jeppeapan skrev:Ni är knasiga hela bunten.... särskilt speedfreek!
Gonka har förvisso en poäng med en drake och lite spawns, mest för att det är fräsigt.
17,83