Lagturnering Allhelgonahelgen (2-4/11) i Varberg (TOK 35)
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Lagturnering Allhelgonahelgen (2-4/11) i Varberg (TOK 35
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Förra året uppstod en situation där våra (mycket griniga) motståndare i en av matcherna sa åt oss att vi inte fick diskutera om vilken lista vi skulle lägga fram utan att kaptenen ska sköta det utan hjälp av sitt lag, men alla andra lag vi mött har också diskuterat om vilka listor som ska slängas upp på bordet så skulle vilja veta nu innan hur det faktiskt är tänkt så vi slipper onödiga diskussioner, speciellt om det ska bli minuspoäng för utdragna matcher. Sen var även iaf det lagets kapten sjukt otrevlig hela matchen igenom och gick runt till de andra spelarna i laget och viskade saker då och då, men det är en annan sak...
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Självklart får man dsikutera sakerna inom laget, allt annat är bara strunt.Neth_Oni skrev:Förra året uppstod en situation där våra (mycket griniga) motståndare i en av matcherna sa åt oss att vi inte fick diskutera om vilken lista vi skulle lägga fram utan att kaptenen ska sköta det utan hjälp av sitt lag, men alla andra lag vi mött har också diskuterat om vilka listor som ska slängas upp på bordet så skulle vilja veta nu innan hur det faktiskt är tänkt så vi slipper onödiga diskussioner, speciellt om det ska bli minuspoäng för utdragna matcher. Sen var även iaf det lagets kapten sjukt otrevlig hela matchen igenom och gick runt till de andra spelarna i laget och viskade saker då och då, men det är en annan sak...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
-
Silversixx
Häng ut!Neth_Oni skrev:Förra året uppstod en situation där våra (mycket griniga) motståndare i en av matcherna sa åt oss att vi inte fick diskutera om vilken lista vi skulle lägga fram utan att kaptenen ska sköta det utan hjälp av sitt lag, men alla andra lag vi mött har också diskuterat om vilka listor som ska slängas upp på bordet så skulle vilja veta nu innan hur det faktiskt är tänkt så vi slipper onödiga diskussioner, speciellt om det ska bli minuspoäng för utdragna matcher. Sen var även iaf det lagets kapten sjukt otrevlig hela matchen igenom och gick runt till de andra spelarna i laget och viskade saker då och då, men det är en annan sak...
Så vi andra kan få bekräfta vilka det är...
Ja det är väl halva grejen egentligen med turneringen som jag ser det att man får prata ihop sig om matchningen under tiden den görs (inte sega för mycket bara)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Jag tycker andra laget kan kräva att man slutar snacka ifall man drar ut på tiden. Men att snabbt spåna och ge lite tips tillsammans innan matchen är helt ok.
Dock tror jag att de flesta lag kollar upp motståndarlaget innan matchen och har snackat färdigt redan innan.
När väl lottning har börjat tycker jag dock att kaptenerna ska göra det själva.
Dock tror jag att de flesta lag kollar upp motståndarlaget innan matchen och har snackat färdigt redan innan.
När väl lottning har börjat tycker jag dock att kaptenerna ska göra det själva.
Alexander Merinen
Ja lättast och med minst risk för sura miner är ju om man kommer överens innan matchningarna huruvida hela laget skall deltaga eller ej. Men personligen tycker jag det är klart trevligast om alla spelare får vara med så länge det inte drar ut på tiden bara för att man inte kommer överens inom laget.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Nja, nästan hälften av matcherna tycker jag brukar vara mot lag som börjar kolla på listorna när de blir överlämnade, så att det tar en massa tid.Zurken skrev:...Dock tror jag att de flesta lag kollar upp motståndarlaget innan matchen och har snackat färdigt redan innan...
Absolut, dock är det oftast inte såZurken skrev:...När väl lottning har börjat tycker jag dock att kaptenerna ska göra det själva.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Oavsett vad så får det gärna finns idiot-tydliga instruktioner om hur pairingen ska gå till, har varit lite otydligt tidigare år. Med bordsval och sådant.
Jag ser inte hur det skulle tillföra någonting, förutom att göra allt mer omständligt och mycket långsammare, att tvinga kaptenerna att göra matchningen ensamma utan att få prata med resten av laget...
Det var så för några år sedan och det gav inget. Tycker jag...
Det var så för några år sedan och det gav inget. Tycker jag...