LillePer skrev:Har de inte fått litet lyft med alltid cover save och hammer of wrath. För de har fleet va? Så de är snabba även utan "hoppomrull"
De är jump infantry, så de får bara Hammer of Wrath om de rör sig kort i movementfasen och de har inte jinx. På grund av flygpinnarna är det snarare så att de har rätt svårt att få cover saves.
(De hade jinx i gamla codexen, när nästan ingen annan hade det. Men nu är alla andra har fått det har de blivit av med det.)
@Serpent: Jo, det är möjligt att piskan kan få lite mer jobb. Jag skall kolla på det.
@Speedfreek: Håret smälter inte ihop lika mycket i verkligheten som det gör på bilden, men det blir hyfsat likt dräkten. Kanske är värt att måla om håret. En slinga var en bra idé. Då kan man få in lite färg utan att ändra allt för mycket.
En succubus klar! Riktigt svårfotad modell dock. Den är väldigt tredimensionell, om ni förstår vad jag menar.
Det var ett tag sedan jag byggde en modell på det här sättet, nämligen med en klar mental bild av hur jag ville att den skall se ut och sedan hittar jag bitz som passar, vilket innebär en massa småkonverteringar här och där. Speciellt posen har jag meckat mycket med. Jag är väldigt nöjd med slutresultatet. Det enda jag är lite osäker på är symbolen på höftskynket. Den är samma som hon har på armrustningen. Jag tänkte att det kanske kunde vara coolt. Men problemet är att den inte riktigt ser så mycket Dark eldar ut när man förstorade upp den. Så jag funderar på att byta ut den mot något mer DE-aktigt. Men jag skall fundera lite.