Kabal of the Obsidian rose

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion

Re: Kabal of the Obsidian rose

Inlägg av Mortarion »

LillePer skrev:Har de inte fått litet lyft med alltid cover save och hammer of wrath. För de har fleet va? Så de är snabba även utan "hoppomrull"
De är jump infantry, så de får bara Hammer of Wrath om de rör sig kort i movementfasen och de har inte jinx. På grund av flygpinnarna är det snarare så att de har rätt svårt att få cover saves.

(De hade jinx i gamla codexen, när nästan ingen annan hade det. Men nu är alla andra har fått det har de blivit av med det.)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Mycket snygga! Eldflames! Rebelliskt!

Det enda jag kanske kan klaga på är att övergångarna på Helliarchens piska ser lite plötsliga ut.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

egge

Inlägg av egge »

Sjukt snyggt! Bra jobbat, det är sådant här som får en att bli sugen på 40k igen!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
speedfreek

Kabal of the Obsidian rose

Inlägg av speedfreek »

Ser riktigt bra ut!
Sjukt avis på att du lyckats måla upp fler än jag.

Tycker det svarta håret är för likt allt det andra svarta i figuren, iaf på bild.
Kanske byta färg, eller färga en fjollig slinga eller nåt?

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Mycket snyggt målade och poserade.. Det är bra fart i modellerna.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Tack!

@Serpent: Jo, det är möjligt att piskan kan få lite mer jobb. Jag skall kolla på det.

@Speedfreek: Håret smälter inte ihop lika mycket i verkligheten som det gör på bilden, men det blir hyfsat likt dräkten. Kanske är värt att måla om håret. En slinga var en bra idé. Då kan man få in lite färg utan att ändra allt för mycket.

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Riktigt kul att se en snygg enhet snyggt målat , värmer i nördhjärtat

Du har en mysig målar still som jag gillar

BoBo

Inlägg av BoBo »

coolt o se hur armén växer fram här! Kommer bli superbra! Ska bli kul o se den live sen....

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

En succubus klar! Riktigt svårfotad modell dock. Den är väldigt tredimensionell, om ni förstår vad jag menar.
Bild
Bild
Bild
Bild
Det var ett tag sedan jag byggde en modell på det här sättet, nämligen med en klar mental bild av hur jag ville att den skall se ut och sedan hittar jag bitz som passar, vilket innebär en massa småkonverteringar här och där. Speciellt posen har jag meckat mycket med. Jag är väldigt nöjd med slutresultatet. Det enda jag är lite osäker på är symbolen på höftskynket. Den är samma som hon har på armrustningen. Jag tänkte att det kanske kunde vara coolt. Men problemet är att den inte riktigt ser så mycket Dark eldar ut när man förstorade upp den. Så jag funderar på att byta ut den mot något mer DE-aktigt. Men jag skall fundera lite.

BoBo

Inlägg av BoBo »

Skitbra! Tycker symbolen fungerar finfint! Måla fler istället :)

Skriv svar