Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Kaptenen »

Claimh_Solais skrev:snygga :D

men tycker vapnen är rätt trista med enbart en färg , men dom kanske inte är helt klara
1: Tack!
2: Jag håller med dig, de ser lite tråkiga ut, men det är bara Guardiansens vapen som ser ut så. Vanliga Shuriken Catapults.
Lite svårt att se här, men Dire Avengersen till vänster som har Avenger Shuriken Catapults har även den ljusare blå färgen på skenan ovanpå och på ammo-clipet.
Iom att jag valt att måla Dire Avengers i samma färgschema som mina Guardians så ville jag att vapnen skulle vara lätta att skilja åt, så att en motståndare lätt ska veta vilka vapen som är vilka.

Kanske ett beslut jag ska revidera och piffa till även Guardiansens vapen i efterhand.. jag får se hur de uppfattas av mina motståndare när de väl släpps ut i krig. Jag vill absolut inte vinna några fördelar för att någon blandar ihop units för att de ser för lika ut.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Det är ganska klara skillnader på modellerna också. Avengers har tuppkam och längre bössor.

Jag skulle nästan vilja se en mörkare färg på Guardianbössorna. Svart med en grå highlight eller så, för att bryta av disneyfärgerna. Eller betona dem ännu mer.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Disneyfärger... Skön beskrivning! :D

Nej jag vill inte slänga in en sådan stark kontrast som svart när allt annat i armén går i 4 färger, men du har rätt i att Dire Avengers modeller är tillräckligt annorlunda för att skilja sig från Guardians ändå, även för någon som inte kan Eldar alls.
Ska gå över Guradians vapnen med penseln en gång till.

Halvar

Inlägg av Halvar »

ja det är knappast grey knights. nu ser jag inte dina dire avengers så klart men nog skymtar jag sarongen också. det plus tuppkam ger en synbar skillnad på håll.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Knepigt med vitt :/

Bild

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

John_F skrev:Knepigt med vitt
Jag tycker att det ser ut som om du har lyckats bra med det vita, fast det är lite märklig vinkel på bilden.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

ImageUploadedByTapatalk1349895682.671016.jpg
ImageUploadedByTapatalk1349895682.671016.jpg (80.32 KiB) Visad 1480 gånger
Vilken wash är att föredra? Jag lutar åt någon av de lite mer udda. (Baal red eller levithan purple) de övriga är thraka Green, devlan mud, badab black och gryphon sepia. (Inte i den ordningen)

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Lila!
Människomat, till exempel spannmål.

eldrak

Inlägg av eldrak »

6 olika gubbar och 6 olika washer, det är ett tecken...

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Ta den i tvåan!

Skriv svar