Maelstrom Games konkar?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Samuel

Maelstrom Games konkar?

Inlägg av Samuel »

Det finns en massa trådar på diverse internetforum om just detta ämnet. Dessutom skriver Maelstrom Games i sitt senaste nyhetsbrev:

We have not made this decision lightly, and please note that we have absolutely no issues with any of the above manufacturers or suppliers; we are simply trying to sell off stock in order to clear older orders and ease any worries our customers may have regarding the speculation that is currently rife on the internet. As well as that, we believe that our retailing model must now change to selling products that are in stock at the time of purchase, and as such that will continue to be in place in the future, once our orders are cleared and our stock is sold.

I would ask all of our customers to remain as patient as they can with Maelstrom Games and, indeed, our staff, for we will use the money generated by the sale of our stock to ensure all of your orders are fulfilled in their entirety as quickly as possible. We remain committed to servicing our customers first and foremost and will continue to do so in the future.

Att sälja det de har i lager, så att de kan köpa in vad de redan fått betalt av kunder för känns ju lite pyramidaktigt. Jag har orders sedan i augusti som fortfarande är "processing". Är det någon annan som är i en liknande sits? Vad tror ni om spektaklet i sin helhet?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Maelstrom Games konkar?

Inlägg av DHettNeck »

Det verkar faktiskt riktigt illa om det stämmer. Börjar man ta till sånna grepp är den inte långt kvar innan allt går omkull. Trist då jag har handlat mycket av dom.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Truant

Inlägg av Truant »

Att ha problem med kassaflödet är inte speciellt förvånande när de flyttar lager.
Däremot vart jag överraskad när jag själv fick det här nyhetsbrevet.

Spekulationer gör tyvärr bara situationen värre, jag hoppas verkligen de tar sig igenom den här motgången och kommer ut än starkare.
Sitter själv och väntar på leverans från dem.

Har använt mig av Maelstrom de senaste 4 åren och är en väldigt nöjd kund.

NIB

Inlägg av NIB »

Jag har beställt en hel del av Maelstrom genom åren, men sist fick jag vänta i ett par månader på grejorna, kommer inte att nyttja deras tjänster nåt mer. Det låter väl rimligt att man bara säljer det man har på lager istället för att förlora kunder som väntar i månader.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Blir spännande att se vad som händer med ordern jag gjorde i måndags då...
Enbart på saker de inte har inne.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag har för mig att Maelstrom inte drar några pengar förrän de skickar ordern. Och i så fall är det ju enbart väntetiderna som är problem för personer med ordrar som inte har skickats ännu. Men det kan också hända att de har ändrat hur de sköter transaktionerna de senaste tiden. Jag har inte riktigt kollat när pengarna har dragits på mina senaste ordrar.

Fast det vore riktigt synd om de gick omkull.

daskad

Inlägg av daskad »

De drog pengar från mig när jag köpte en Ltd Ed. Dark Vengeance. Lådorna tog slut och jag fick ingen, har nu gått flera veckor och har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar. Never again...
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

daskad skrev:De drog pengar från mig när jag köpte en Ltd Ed. Dark Vengeance. Lådorna tog slut och jag fick ingen, har nu gått flera veckor och har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar. Never again...
Låter som om de bara försöker suga åt sig så mkt pengar som möjligt innan kk..

eldrak

Inlägg av eldrak »

De flyttade precis ut Darklands (Banelegions/Banelords) och Templars Forge till ett nytt företag.

Kanske dags att använda sina 20£ moneyback...
Tror de brukar ge tillbaka pengarna som moneyback om de inte kan leverera en vara.

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Pengarna från MG dras redan vid order, iaf när man betalar med kreditkort. De har även slutat att ta emot betalningar via PayPal, som annars ger konsumenten extra säkerhet.

Även om de flyttat ut sin egen figurspelstillverkning till ett nytt företag, Mierce, så tror jag inte att förtroendet för dem skulle vara särskillt stort om MG konkar med tanke på hur de behandlat sina kunder.

Skriv svar