Klara restriktioner

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Klara restriktioner

Inlägg av Hylander »

Excessus skrev:Problemet med Chaos codexen är att du kan göra en sjuk mängd saker med den, men det går snabbt upp i pris! Du kan göra en helt laglig chaos arme för 160p, men det är absolut inga omöjligheter att uppgradera en ensam demonprins till 470p helt själv!
Sant. Men jag finner inte att det finns riktigt illa saker så som paladinstjärnor, cykelråd eller Mongon.

Flygare finns men det är inte necronstyle på det.

Hårda killar finns men inte så att de skall bannas.

Min bild av codexen, i detta läget, är att den är balanserad. Alltså skulle man nästa kunna skippa restriktioner på den.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

theWatchman skrev:
Hylander skrev:
Leidermark skrev:Känner mig för jävig för att uttala mig om någon komp/restriktion, men är det tänkt att Chaos kommer att vara legal att spela i Varberg?

Vore gött å veta, och när skulle en sådan mall finnas tillgänglig så man kan göra en legal lista?
Vi kommer att tillåta den nya codexen dels på endagars såväl som TT. Jag skall försöka knåpa ihop en IASL del för codexen imorgon för endagars. Denna kommer säkerligen få lite (?!) ändringar på sig till TT.
Vilket datum planeras den då vara spikad? Alltså hur många dagar har man på sig innan listan ska vara inne?
Ja du...

Vår endagars är den 13e och vi vill ha TT listor den 14e så det kan bli lite tight där. Vi måste få ut den versionen av mallen som skall gälla på TT senast otrsddag/fredag misstänker jag. Anledningen är att jag får fixa ett första utkast inför den 8e (endagars) och sedan när Mattias kommit hem från fantasia så kan vi fixa detaljer i veckan för att sedan spika den till TT. Endagars är mest för att folk skall få spela med nya CSMer och kanske det avslöjas något jag missat.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Joakim

Inlägg av Joakim »

Btw, enligt folk på utvecklingen av GW så kan man ha mer än 10 Plauge Zombies i en enhet.
Dock kommer det även att faqas att Epidemus endast funkar på saker med Mark of Nurgle dvs inte Plauge Zombies.
Inget som har kommit ut eller är officiellt men mycket mycket troligt!

Känslan av boken är att den är balanserad, om det finns något som är för bra vet jag inte. Flyers är jobbiga men denna är inte i närheten av lika bra som t ex måna andra och man får betala bra mycket för dem.

mtz

Inlägg av mtz »

enligt folk på gw kan man använda teleport homers för att guida in droppods också.

Joakim

Inlägg av Joakim »

Kanske skulle klargöra att det inte var gw butiken. Utan personal i england. Men vi får väl se!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Innan GW faq:ar zombisarna så får det nog vackert bli max 10. Dock hoppas jag att de faqar så man får ha fler.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Vad tror ni om denna?

Om ni vill få igenom någon ändring så måste ni se till att motivera det väl. Jag spikar det senare ikväll.

Chaos Space Marines (12)

3 Abaddon
3 Ahriman
2 Typhus
2 Kharn
2 Lord/Sorceror on Palanquin or Juggernaut
3 Daemon Prince
2 Wings on Daemon Prince
2 More than 5 vehicles (counting each Land Raider (any Pattern) as two vehicles)
2 More than 10 vehicles (counting each Land Raider (any Pattern) as two vehicles)
1 Predator
1 Vindicator
1 Hellbrute
1 Forgefiend
3 Maulerfiend
4 Helldrake
1 each Oblitorator
2 unit of spawns > 3 models
2 Havoc unit
2 each unit of scoring Plague Marines
2 each unit of Bikers with Mark of Nurgle
1 each unit of chosen (2 if scoring)

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Huron är nog bra nog att ge iaf 1.

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Hur gick tanken med att ge Helbrute minus?

En vanlig Dread till tex SM är ju minus lös.

Annars ser det väll respektabelt ut, fint jobb där
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Ancalagon skrev:Huron är nog bra nog att ge iaf 1.
Mhm, alltid infiltrerar d3 enheter och slumpvisa spells(inklusive divination, fast utan primaris). Numera har grabben trevliga närstridsvapen också och ett najs invulsave. Han är lätt värd iallafall 1 poäng.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar