imp skrev:Vad tror du om dubbla autacher? Helt enkelt köra utan en sån däringa tråkig farseer
EDIT: Aha ... först trodde jag att du drev med mig, men jag kollar i FAQ:n nu och ser att man får lägga till +2 till reserve rolls om man har två snubbar. Ja, fan det är litet coolt faktiskt. Men vette fan om det är värt det...
Silversixx skrev:Löjlig du är Henke Hes-Hals...
Bort med lordsen...
Bort med bergstrollet från min tråd! huhu!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Tja, en given taktik skulle ju vara att i princip alltid ha allt i reserv, komma in på 2+ i runda 2 och antingen knattra eller boosta. Just med DA i båtar skulle det kunna funka bra
Ah, välkommen över till den rätta sidan, unge padewan.
För det första, alla hatar Eldar, men det vet du ju, så du måste ha gjort bedömningen att det passar ditt psyke. Sen får Eldar skitdålig komp, men det vet du nog också.
Angående din lista så är det coolt att reserva in allt på 2+, helt klart. Men då har du ingen alls som är dadda åt wraithlordarna, men det kan förvisso enkelt lösas genom att byta en avengersquad mot en påse guardians med warlock. Och om du ändå reservar så bra tycker jag du ska ha saker som outflankar också.
Dock måste jag tillägga att hela grejen med att reserva går emot min alvfilosofi.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
Jag vill väldigt gärna ha kvar den där Farseern. Vaffan, man vill ju trolla när man lirar eldars!
Jag har kommit fram till att jag behöver en till vyper i listan - kanske tar jag bort Falken och lastar in en påse Guardians+ warlock som du föreslår. Det kommer öka kompen med med nästan 20!
Tanken är att få till en armé som funkar litet annourlunda än mina gamla SM. Jag tror faktiskt på det här. Vi får väl se hur det funkar på proxningsstadiet inom kort.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Delirium skrev:Om du vill utbyta lite mer detaljerade planer under planeringsstadiet exempelvis via pm står jag alltid till tjänst.
Det låter intressant. Det är alltid spännande att göra saker i lönndom.. Mysigt med eldar som konspirerar ... känns fluffigt lixom.