Klara restriktioner

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

janne84

Re: Klara restriktioner

Inlägg av janne84 »

En fråga angående Blood angels.
Predator ger minus 1. Ingår Baal Predators i denna restriktionen?

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Fast warriors är inte så bra (förutom i stora enheter med orb) men immortals borde definitivt ge minus. Spelet handlar mer om att dakka hårt och tåla mycket nuförtiden, GK och GH i alla ära men immortals är enligt mig det bästa troopvalet för närvarande.

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Gustav skrev:Fast warriors är inte så bra (förutom i stora enheter med orb) men immortals borde definitivt ge minus. Spelet handlar mer om att dakka hårt och tåla mycket nuförtiden, GK och GH i alla ära men immortals är enligt mig det bästa troopvalet för närvarande.
+1
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

LillePer skrev:Precis, greyhunters är galet bra för sina poäng. 2p mer än en warrior ? De skjuter lika bra mot allt icke fordon och sen är tålighet/effektivitet i närstrid väldigt skilda. Om de hade valt att inte straffa GH hade vargarna antagligen haft 7-8p att köpa för ist för 12.

jag är inte emot bestraffningen i sig - jag är emot utförandet av bestraffningen.
Tycker att man kunde kommit runt deras überhet med att ge dem avdrag vid ett visst antal istället för en hel grupp.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

janne84 skrev:En fråga angående Blood angels.
Predator ger minus 1. Ingår Baal Predators i denna restriktionen?
Ja, det är tanken att när det står t.ex. Predator eller Dreadnought (och inte mer exakt än så) så skall det även inkludera avarter utav dessa, typ Baals och Venerable Dreadnoughts. Det kommer nog ut en 1.0.1 med sådana förtydliganden.
Denkan skrev:
LillePer skrev:Precis, greyhunters är galet bra för sina poäng. 2p mer än en warrior ? De skjuter lika bra mot allt icke fordon och sen är tålighet/effektivitet i närstrid väldigt skilda. Om de hade valt att inte straffa GH hade vargarna antagligen haft 7-8p att köpa för ist för 12.

jag är inte emot bestraffningen i sig - jag är emot utförandet av bestraffningen.
Tycker att man kunde kommit runt deras überhet med att ge dem avdrag vid ett visst antal istället för en hel grupp.
Det beror lite på hur man vill utforma en IASL-mall. Eftersom man nästan alltid utgår från att man gör det hårdaste man kan med ett val så kommer vissa sub-optade enheter att komma i kläm. Sedan är det alltid en gränsdragning. Nu har vi ett antal enheter som får straff för vissa uppenbara kombinationer, typ Assault Terminators, men vart går gränsen för Grey Hunter? 5, 8 eller 10 man? Med eller utan Wolf Guard? Med Plasmaguns eller Meltaguns? Gränsdragningen blir svår och vips så har man en RT-mall igen. Men sådant kan man tänka på till nästa version.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Katarsis skrev:...och vips så har man en RT-mall igen.
And there was much rejoicing!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Mortarion skrev:
Katarsis skrev:...och vips så har man en RT-mall igen.
And there was much rejoicing!
Du kan säga det igen!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Poet

Inlägg av Poet »

Är det bara jag som tycker det är konstigt att GK har mer komp-poäng att spendera än SM? Dem kanske straffas lite hårdare, men det är ju bara för att dem är cp bra i jämförelse.. Snarare att GK ska ha lika många poäng eller färre än SM???

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Poet skrev:Är det bara jag som tycker det är konstigt att GK har mer komp-poäng att spendera än SM? Dem kanske straffas lite hårdare, men det är ju bara för att dem är cp bra i jämförelse.. Snarare att GK ska ha lika många poäng eller färre än SM???
Med det resonamanget är ju alltså DA det hårdaste som finns, som bara har 2 poäng att leka med.
Du kan inte jämföra restriktionerna i en sån här mall, bara de resulterande listorna
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
LillePer

Klara restriktioner

Inlägg av LillePer »

GK har ju ganska mycket "inbyggda" minus eftersom all deras scoring kompar. Man kommer inte undan med mindre än -4 för en vettig mängd scoring. Ganska stor skillnad på det och 60 tacticals alldeles gratis. (inte för att man vill ha riktigt så många men att ha typ 40 gående är inte dåligt i 6e)

Skriv svar