Nya FAQs från GW :)
Re: Nya FAQs från GW :)
Blev lite besviken på att dom inte hade klargjort om flamers/screamers har 4++ eller 5++ i och med nya daemon-reglerna.
Haha, sant...kanske skulle ha skrivit asbättre...Gustav skrev:Japp, fast demonvapnena är lika asbra (inte) som i 5th, förutom att närstrid generellt är sämre och svårare att uppnå.Excessus skrev:Vänta, blev CSMs demonprinsar precis flygande, och blev demonvapen asbra nu med ap2 och inte unwieldy???
Och fateweaver snålar med sina krafter till CSM-allierade numera, ett logiskt val kanske med en ny CSM codex stundande...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Screamers och flamers har ju tydligt 5++ i nya updaten från WD? Inga tveksamheter alls.
Ja, jo det är ju tydligt men jag hade väl hoppats på att det bara var ett klassiskt GW-misstag i och med att Tzeentch-demoner typ alltid har +1 till sitt save, men den här FAQ var nog spiken i kistan för dom förhoppningarna.LillePer skrev:Screamers och flamers har ju tydligt 5++ i nya updaten från WD? Inga tveksamheter alls.
Q: If mindshackle scarabs are used against a model with a force weapon or a weapon which allows the wielder to inflict Instant Death with a successful Leadership test, can the Necron player force the enemy model to utilise this ability? (p81) A: Yes.
Haha! Trodde väl det!
Haha! Trodde väl det!
Jag tycker inte du behöver gråta för fem öre. Mycket billigare och 2w var. Enligt mig 2 av de bästa enheterna i demon codexen. (screamers är helt crazy för 25p styck och de har "alltid" 4+ mot skytte iaf)
Lite ledsen för att alla roliga svar på flyers (bomb squigs, grabing klaws osv) inte funkar, men i övrigt vara det ju massor med bra svar!
- speedfreek
Incubi!
Och jag hade ändå planerat att ha två enheter...
Och jag hade ändå planerat att ha två enheter...
Disruption pod Shrouded? Så ett Taufordon med pod som rört sig lite får 3+ cover, flat out får de 2+? Inte så tokigt, för att inte tala om att target lock är tillbaka. Tackar! 
5p well spentNeth_Oni skrev:Disruption pod Shrouded? Så ett Taufordon med pod som rört sig lite får 3+ cover, flat out får de 2+? Inte så tokigt, för att inte tala om att target lock är tillbaka. Tackar!
Alexander Merinen