Legends Of the fall SO -12 1-2 september
Moderator: Snot
Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september
Jag är så sjukt pepp men när anmälan kom upp missade jag att det var den 1/9 vilket är den helgen min yngsta son fyller år. Jag kan inte missa detta även om alla i familjen har förståelse för hur gärna jag rullar dice med er grabbar!!
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Om bara en till droppar slipper jag fundera på när jag ska shoppa bord 
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Vore det inte bättre om First blood och linebreaker var enbart 1 poäng, och det primära uppdraget 4?
Alltså, Quarters och objectives:
+0: 2-2
+1: 3-1
+2: 4-0
Förutsätter så klart att systemet kan dela ut halva poäng för draw i First blood (yea....) och Linebreaker. Själv tycker jag regelboken vill ha det så, att det är ett stort uppdrag och 2 små bonusuppdrag, inte att alla 3 är likvärdiga.
Alltså, Quarters och objectives:
+0: 2-2
+1: 3-1
+2: 4-0
Förutsätter så klart att systemet kan dela ut halva poäng för draw i First blood (yea....) och Linebreaker. Själv tycker jag regelboken vill ha det så, att det är ett stort uppdrag och 2 små bonusuppdrag, inte att alla 3 är likvärdiga.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Ser mörkt ut för min del måste jag säga. Har betalat in samt betalat för en helg på hotell (ja betalat) men det ser fan inte bra ut med allt jobb som tillkommit med en ny tjänst. Hör av mig innan här i tråden så det inte blir ett oanmält avhopp direkt på morgonen.Snot skrev:Om bara en till droppar slipper jag fundera på när jag ska shoppa bord
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Legends Of the fall SO -12 1-2 september
Precis börjat plugga och oväntad tenta i starten som gjorde att jag inte kunde komma. Hade taggat även jag...
DESSA HAR INTE BETALT ANMÄLNINGSAVGIFTEN TILL TURNERINGEN.
Betala senast på fredag annars så blir det en straffavgift på 50:- extra utöver anmälningsavgiften
Är anmälningsavgiften inte betald på tisdag så är man automatiskt struken ur turneringen
Ni som känner folket kan väll påminna dom
Karl-Johan Walander ()
Emanuel Jakobsson (Timewarp)
Per-Anton Walander
Hugo Calavia
Erik Malm-Birkegård (Grumpy Ol Bastards)
Mikael Flycht-Eriksson
Per Svensson (LBK)
Andreas Cadelin (LBK)
Daniel Svensson
David Ek
Stefan Dahlgren
Betala senast på fredag annars så blir det en straffavgift på 50:- extra utöver anmälningsavgiften
Är anmälningsavgiften inte betald på tisdag så är man automatiskt struken ur turneringen
Ni som känner folket kan väll påminna dom
Karl-Johan Walander ()
Emanuel Jakobsson (Timewarp)
Per-Anton Walander
Hugo Calavia
Erik Malm-Birkegård (Grumpy Ol Bastards)
Mikael Flycht-Eriksson
Per Svensson (LBK)
Andreas Cadelin (LBK)
Daniel Svensson
David Ek
Stefan Dahlgren
Daniel "bagarn" Carlson
det går braIzin skrev:Kan man fortfarande anmäla sig?
EDIT: Och hur ser det ut med målningspoäng? (Har inte hunnit modda inför 6:e och kan vara i behov av att skramla)
Daniel "bagarn" Carlson
Hallå!
Du som hade bokat tåg hem tidigt på söndagen vid 14.00, går resan att boka om? Det känns som en väldigt lång lördag som sagt, så två matcher på söndag skulle varit nice och sluta omkring 16.00 eller motsv.
Jag måste erkänna att jag inte gillar First Blood alls, jag har aldrig varit med om att First Blood inte alltid tillfaller den som startar, så att den skall ge 1/3 av hela matchen känns väldigt fel, även om det finns andra aspekter av att vara 2nd player så känns det inte lika bra som att leda med 2-0 (av 6) från start. Kan vi kompromissa och ge First Blood 1 poäng och flytta dess andra poäng till objectives eller något?
// Danne
Du som hade bokat tåg hem tidigt på söndagen vid 14.00, går resan att boka om? Det känns som en väldigt lång lördag som sagt, så två matcher på söndag skulle varit nice och sluta omkring 16.00 eller motsv.
Jag måste erkänna att jag inte gillar First Blood alls, jag har aldrig varit med om att First Blood inte alltid tillfaller den som startar, så att den skall ge 1/3 av hela matchen känns väldigt fel, även om det finns andra aspekter av att vara 2nd player så känns det inte lika bra som att leda med 2-0 (av 6) från start. Kan vi kompromissa och ge First Blood 1 poäng och flytta dess andra poäng till objectives eller något?
// Danne
Jag tycker också att First blood verkar ligga till för stor fördel för den som börjar. Det är trots allt first blood i 3 av 5 missions.
Jag droppar dåSnot skrev:Om bara en till droppar slipper jag fundera på när jag ska shoppa bord
Har lätt tappat suget för 40k ändå så avvaktar med turneringar.
Så Mikael Flycht-Eriksson hoppar av
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet