Regelförtydliganden som bör tas upp av SVFAQn
Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck
Re: Regelförtydliganden som bör tas upp av SVFAQn
Dedicated flyer transports och reserves
Anrakyn och hans ability från en Command barge (alla special abilities från opentopped vees / firepoints)
Necrons:
Modeller i transport flyers som ska "teleportera" in och fordonet blir wrecked. Vad händer med passagerarna? Tar de stryk eller går de direkt i Ongoing reserves?
Modeller i transport flyers som ska "teleportera" in och fordonet blir wrecked. Vad händer med passagerarna? Tar de stryk eller går de direkt i Ongoing reserves?
Sv: Regelförtydliganden som bör tas upp av SVFAQn
Om en Flying Monstrous Creature blir grounded, träffas den fortfarande på 6or då? Och kan den i så fall bli grounded flera gånger på en turn?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Så som kombat skriver + hur skall igentligen reserves uträkning göras ?kombat skrev:Dedicated flyer transports och reserves
Man kan ju nämligen läsa till sig iaf tre olika formler för det beroende på hur man tolkar regeltexten, jag skulle vilja se en formel spikad.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Inte för att starta regeldiskussioner i denna toppen tråd(bra intiativ!) men är man grounded så flyger man inte längre.
Jag skulle vilja ha lite förtydliganden runt challanges. I fallet då man in når bas med varandra och "count as in b2b". Vad gäller nästföljande rundor för pile in osv. Vissa skytteattacker man kan göra i cc hur funkar det i detta fallet. När man står i bas med en challangemedlem men inte är det själv. Ska man pila mot en icke challange modell ? Bara lite tankar.
Jag skulle vilja ha lite förtydliganden runt challanges. I fallet då man in når bas med varandra och "count as in b2b". Vad gäller nästföljande rundor för pile in osv. Vissa skytteattacker man kan göra i cc hur funkar det i detta fallet. När man står i bas med en challangemedlem men inte är det själv. Ska man pila mot en icke challange modell ? Bara lite tankar.
Jag ser att vi har en hel del arbete framför oss...
Jag förstår nog inte riktigt frågan. Kan du ge exempel?LillePer skrev:Vissa skytteattacker man kan göra i cc hur funkar det i detta fallet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Mycket demongrejer. Typ aura of decay och gift of chaos. De har ju 6" range. Modellen kan ju stå längre bort i en ovan situation. Funkar det iom att de räknas som b2b? Lite konstig fråga kanske men challanges känna lite iffy än så länge
Okej, alla frågor nu ställda här finns nu också uppe för diskussion i SVFAQn.
Keep 'em coming!
Keep 'em coming!
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- theWatchman
Jag har en fråga eller snarare vädjan. Fixa så att kills från allies inte räknas som enemy models för epidemius.