Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober
Moderator: Dante82
Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober
Förstår jag rätt om att ni alltså kör med Mysterious forests och rivers?
Hur kommer hantering av inköpta fortifications skötas, alltså hur kommer dessa få deployas ?
Någon form av husregel måste ju till då jag antar borden kommer vara "terrängade" av arr innan matcherna så som vanligt ?
Någon form av husregel måste ju till då jag antar borden kommer vara "terrängade" av arr innan matcherna så som vanligt ?
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Ja vi hade tänkt använda oss av de reglerna. Ursäkta att svaret dröjde, det har varit mycket annat senaste veckan.Blom skrev:Förstår jag rätt om att ni alltså kör med Mysterious forests och rivers?
Som specificerat i häftet ställs fortifications ut med den andra terrängen på plats och den befintliga terrängen får inte flyttas för att göra plats för fortifications så valfriheten för deras placering minskar ju en hel del.Tirumbar skrev:Hur kommer hantering av inköpta fortifications skötas, alltså hur kommer dessa få deployas ?
Ok ! Tack för svaret.Dante82 skrev:Som specificerat i häftet ställs fortifications ut med den andra terrängen på plats och den befintliga terrängen får inte flyttas för att göra plats för fortifications så valfriheten för deras placering minskar ju en hel del.
Följdfrågor:
1. Får fortification ställas ut i Area terräng så som skog tex ?
2. Ifall jag inte får ställa fortifications på eller över redan existerande terräng och ifall min inköpta fort inte får plats skall jag då räkna fortet som förstört ?
Inte menat att som provocation eller dyl utan endast för att få klarhet i hur det är tänkt att funka med fort på turneringen, själv kommer jag nog köra utan eller med muren bara men jag ser framför mig hur spelare kan få problem med att klämma ned en Skypad eller största fortet på ett turneringsbräde.
Richard Petersson
Det kanske är meningen att det ska medföra vissa problem om man väljer de största Forticications i boken. Själv skulle jag inte vara så sugen på att spela mot en Fortress of Redemption överfull med Long Fangs och en Prälle exempelvis.Tirumbar skrev: Inte menat att som provocation eller dyl utan endast för att få klarhet i hur det är tänkt att funka med fort på turneringen, själv kommer jag nog köra utan eller med muren bara men jag ser framför mig hur spelare kan få problem med att klämma ned en Skypad eller största fortet på ett turneringsbräde.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jag är med dig Roger ! Det är lite därför jag frågar... försöker bara ställa mina frågor objektivt så det inte blir helt självklart för Arr att jag igentligen är lite emot fort på turneringarRöde skrev:Det kanske är meningen att det ska medföra vissa problem om man väljer de största Forticications i boken. Själv skulle jag inte vara så sugen på att spela mot en Fortress of Redemption överfull med Long Fangs och en Prälle exempelvis.
Richard Petersson
@ Tirumbar. Objektivitet är överskattat.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Vi kommer förtydliga reglerna om fortifications innan veckan är slut men följande kommer att gälla:
Fortificationen ska stå direkt på bordsskivan, så den får inte stå i area terrain heller.
Vissa restriktioner på ADL:s utformning kommer att sättas.
Så man behöver nog inte vara rädd för ett fort, det är nog mest en risk att man har slängt bort 220p.
Fortificationen ska stå direkt på bordsskivan, så den får inte stå i area terrain heller.
Vissa restriktioner på ADL:s utformning kommer att sättas.
Så man behöver nog inte vara rädd för ett fort, det är nog mest en risk att man har slängt bort 220p.
Tack för svaren !
Richard Petersson
Senaste gångerna har det alltid funnits några restriktioner på dubbla mongonob enheter, cykelråd etc. Om man behöver nån form av restriktion så är det mer än behövligt nu i 6e. Mongonobsen är värre än nånsin och flygplanen behöver ett maxtak på hur många man får ta. De gamla restriktionerna va rätt mjuka jämnfört med hur det är nu
.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....