Karandras/wraithguards 1950

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Helt upp till arrangören håller jag med om. Även om det mesta som var tillåtet förut känns ok nu. Det enda man ska vara extra misstänksam mot är väl FW flyers. De kan ju vara hur brutna som helst.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Förövrigt är det trevligt med alla möjliga diskussioner men fler åsikter om själva listan vore inte fel. Speciellt hur den står sig i okompat

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

1950
Eldrad 210
Wraithseer with d-cannon 225

9 fire dragons with exarch with fire pike, crack shot 169

6 fire dragons with exarch with fire pike, crack shot 121

10 Dire Avengers , bladestorm add.catapult 152

10 wraithguards with conceal warlock 396

3 jetbikes with cannon 76

3 ww with 2x scatterlasers 180

Allies

Archon with shadowfield, huskblade, djinnblade, soultrap, phantasm grenadelauncher and haywire grenades. 180

9 warriors with splintercannon and blaster and 1 sybarite with splinter rifle 125

Ravager with nightshields 115

Bronson

Re: Karandras/wraithguards 1950

Inlägg av Bronson »

Firedragons är ju sällan fel men ett alternativ vore ju att kasta ut 6an med drakar och stoppa in fler jetbikes + warlock med embolden till 3an du redan har. Då kan dom ta lite stryk också och stå kvar om det blir fler rundor än du räknat med. Alternativt en till enhet Dire Avengers så får du ihop lite mer dakka. Känns som att du redan har short range antitank/multiwound så det räcker med 1 enhet drakar och Wraithguards. Warwalkers får du nog räkna med att dom går ner ganska fort så då blir det upp till Avengers att hota med dakka. Spindlar funkar ju såklart också men då du har doom i listan så tycker jag Avengers passar bättre.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Med archon blev det jobbigt...

Fast en ravager känns väl sådär.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

55 poäng för att kunna välja antingen +2 extra specialattacker eller ID känns väldigt overkill. Huskblade+Soul Trap är en vettig kombination dock, men inte behövs det ett Djinnblade.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Håller med.

Skippa ett av vapnen, men behåll själsfångaren.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

nu blev det schuukt likt några av mina egna eldar/dark eldar listor jag lekt med.

men som sagts tidigare hade jag skippat en cc-vapnet på archon, förmodligen djinnblade.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Förresten lekte jag med tanken att använda mig av Baron sathonyx. Han här ju jump men det måste man ju aldrig använda. Men fördelen är ju att han ger stealth till enheten han joinar och få större chans att välja sida. Han har ju shadowfield men tyvärr ett wound mindre än Archon.
3+/4++ men FnP på 4+ och T6 plus att man har 2++ längst fram och reroll på alla saves, känns kanske lite over the top egentligen men man kan ju ta bort conceal och välja enhance istället för att få lite bättre punch i CC?

Jag tyckte han kändes som ett roligare val i alla fall och så får du ju loss lite poäng till något annat skoj.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Då kanske jag slänger in min wraithlord igen...

Skriv svar