VI

Har du hört det senaste från GW?
eldrak

Re: VI

Inlägg av eldrak »

Om det är något som är vanligt i fluffet så är det ju oväntade allianser mellan annars fientliga fraktioner.

Min fiendes fiende etc...

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Powerweapons som är ospecificerade: Typ Death Cult assassins.

Regelboken ber oss titta på modellerna. Betyder detta:

A: Att det är de officiella modellerna som gäller
B: Att det är de faktiska modellerna som gäller. Det vill säga du kan konvertera vad du vill, säg power-axes på crusaders, eller en Death cult assassin med 1 sword och 1 maul?

Jag började väldigt starkt tycka A, men nu har jag börjat snegla på B. Vad tycker folk?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Nästan alla power weapons är väl odefinierade? Typ Captains etc.

Jag är helt inne på att man köper ett power weapon till exempelvis sin kapten och sen avgörs dess exakta regler beroende på hur man väljer att modellera vapnet. Visserligen måste man följa det och kan inte säga att ens svärd-kapten plötsligt har en yxa. WYSIWYG på en lite ny nivå :)

Mina CSM Terminators ger tummen upp! (frågan är bara vad mutations armen är för typ...)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Johannesson skrev:Nästan alla power weapons är väl odefinierade? Typ Captains etc.

Jag är helt inne på att man köper ett power weapon till exempelvis sin kapten och sen avgörs dess exakta regler beroende på hur man väljer att modellera vapnet. Visserligen måste man följa det och kan inte säga att ens svärd-kapten plötsligt har en yxa. WYSIWYG på en lite ny nivå :)

Mina CSM Terminators ger tummen upp! (frågan är bara vad mutations armen är för typ...)
Vissa enheter har ju ganska tydliga förmåner av detta. Mina crusaders tar ju till exempel hellre Str 6, I1, AP2 över Str 3, I3, AP 3 eller dagar i veckan.

Likaså i en IG-blobb var ju uppenbarligen commisarien tidigare dömd att inte få Powerfist som sin Lord-variant, antagligen för att gömda fistar var för farliga där. Nu kan man ha 6 stycken.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

vart kom str6 ifrån?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Power Axe gissar jag.

IG-dudes (och crusaders) lär väll landa på S5 dock, fist är ju inte av de tre power-weapon-varianterna (Sword, Axe, Maul).

Lite drygt att behöva bygga om dudes som plötsligt fick andra vapen än vad som var tänkt (från min sida). Men när det är gjort blir det nog roligare med lite variation :)
Senast redigerad av 1 kelaino, redigerad totalt 3 gånger.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Yes, sorry. I mina ögon är det enda riktiga valet man kan göra, Axe eller Sword. Och Axe blir så mycket bättre om man redan har dåligt I och dåligt S.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Axe ger väl bara +1str? Så dom borde landa på str4 inte str6 ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Underskatta inte Power Maul, grymt om man ska brottas med saker med dåligt save och inte så mycket sämre än ett svärd mot 3+Sv.
Alexander Merinen

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

DHettNeck skrev:Axe ger väl bara +1str? Så dom borde landa på str4 inte str6 ;)
Det är jag som är virrig som tusan. Poängen kvarstår nog i alla fall, Axes är bättre än sword om du har I 3, str 3.

Skriv svar