VI
Re: VI
nu har jag bara ett de läckta bilderna ur white dwarfs battle report men där verkar det som om båda arméerna har 750 poäng allierade och 1750 poäng vanligt. därför känns det som en storm of magic alliering snarare än en 2nd edition alliering eller som jag vill minnas att spearhead var skrivet, dvs om båda spelarna går med på det så kör man med allierade och då till en given poängsumma utöver sin vanliga armésumma. man kan alltså inte läcka över några poäng, förutom några få enkelpoäng, från sin vanliga arméallokering till de allierade och vice versa.
men det är bara min magkänsla av det hela, och jag hoppas att fotbollsölen som skvalpar runt där nere har gjort den till en bra mage.
men det är bara min magkänsla av det hela, och jag hoppas att fotbollsölen som skvalpar runt där nere har gjort den till en bra mage.
Ja' än't bittä'!
http://www.3plusplus.net/2012/06/6th-ed ... oksee.html
Nu trillar det in lite solidare fakta. Vehicles verkar bli tåligare på kort sikt, mycket sårbarare i det långa loppet.
Nu trillar det in lite solidare fakta. Vehicles verkar bli tåligare på kort sikt, mycket sårbarare i det långa loppet.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Vilka kan liera sig med GK?
Kan det inte vara en standards med att ta in:
billigt hq: inkvisitor / cotez
billig troop: strike(spyback) / henchmen(spyback)
spydread
ven spydread
Ingen aning vad combon kostar i P men den känns som ett bra tillskott. De flesta poängen används dessutom vettigt.
Hur funkar förresten shike med säg en hel drös hoppare?
Kan det inte vara en standards med att ta in:
billigt hq: inkvisitor / cotez
billig troop: strike(spyback) / henchmen(spyback)
spydread
ven spydread
Ingen aning vad combon kostar i P men den känns som ett bra tillskott. De flesta poängen används dessutom vettigt.
Hur funkar förresten shike med säg en hel drös hoppare?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- You can only killed as much models in target unit as you can actually see (and within max range). This hurts shooting quite a bit and is probably a nice adaption of TLoS (if kept). Shorter range armies aren't going to be able to ping as much now as well.
Låter som en episk regel om den stämmer.
Låter som en episk regel om den stämmer.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Angående komp så tror jag att det kan komma bli en återkomst med den subjektiva kompen. Åtminstone lite i början. Jag är då inte sugen på att se GK i varje armé.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
VI
Jag tycker allies verkar vara en kul twist när man spelar med kompisar osv, men tycker det tar bort endel av idén med olika typer av arméer. Om vi skall plocka godbitar ur olika arméer och vara allies med iprincip alla så tycker iaf jag att det verkar bli rätt trist. Arméerna är ju olika av en anledning.