VI

Har du hört det senaste från GW?
Halvar

Re: VI

Inlägg av Halvar »

nu har jag bara ett de läckta bilderna ur white dwarfs battle report men där verkar det som om båda arméerna har 750 poäng allierade och 1750 poäng vanligt. därför känns det som en storm of magic alliering snarare än en 2nd edition alliering eller som jag vill minnas att spearhead var skrivet, dvs om båda spelarna går med på det så kör man med allierade och då till en given poängsumma utöver sin vanliga armésumma. man kan alltså inte läcka över några poäng, förutom några få enkelpoäng, från sin vanliga arméallokering till de allierade och vice versa.

men det är bara min magkänsla av det hela, och jag hoppas att fotbollsölen som skvalpar runt där nere har gjort den till en bra mage.
Ja' än't bittä'!

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

http://www.3plusplus.net/2012/06/6th-ed ... oksee.html

Nu trillar det in lite solidare fakta. Vehicles verkar bli tåligare på kort sikt, mycket sårbarare i det långa loppet.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Vilka kan liera sig med GK?
Kan det inte vara en standards med att ta in:
billigt hq: inkvisitor / cotez
billig troop: strike(spyback) / henchmen(spyback)
spydread
ven spydread

Ingen aning vad combon kostar i P men den känns som ett bra tillskott. De flesta poängen används dessutom vettigt.

Hur funkar förresten shike med säg en hel drös hoppare?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Ogge

Inlägg av Ogge »

Allies är det bästa sedan skivat bröd! :wub:

tue

Inlägg av tue »

Allies är otroligt bruten har du en svaghet i armen ta in allies för att fixa det.

Tror det knappast går att använda till turneringar,

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

- You can only killed as much models in target unit as you can actually see (and within max range). This hurts shooting quite a bit and is probably a nice adaption of TLoS (if kept). Shorter range armies aren't going to be able to ping as much now as well.

Låter som en episk regel om den stämmer.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Karaktärssniping tillbaka, det som gjorde 4th så rävatråkigt. Yay...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Flogger

Sv: VI

Inlägg av Flogger »

Spelar också Nids och hoppas verkligen de kan alliera sig med andra Nids. Effektivt dubblerar det vår FOC. Då hade Nids blivit riktigt bra :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

egge

Inlägg av egge »

Angående komp så tror jag att det kan komma bli en återkomst med den subjektiva kompen. Åtminstone lite i början. Jag är då inte sugen på att se GK i varje armé.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Xeed

VI

Inlägg av Xeed »

Jag tycker allies verkar vara en kul twist när man spelar med kompisar osv, men tycker det tar bort endel av idén med olika typer av arméer. Om vi skall plocka godbitar ur olika arméer och vara allies med iprincip alla så tycker iaf jag att det verkar bli rätt trist. Arméerna är ju olika av en anledning.

Skriv svar