demoner och turnerings missons
-
byggare bob
demoner och turnerings missons
Under dom senaste turneringarna jag varit på så har det varit missons där man kan
välja att en enhet får deepa runda ett eller att man får ställa ut en extra enhet på bordet.
Men vad jag vet så är det bara demoner som inte kan utnyttja dessa regler, då dom måste
deepa med halva armén vore det inte rimligare att man har en extra regel för demoner att dom kan få börja med en enhet på bordet eller att dom får välja vilken halva som ska deepa och i vissa fall ta en extra enhet som deepar
välja att en enhet får deepa runda ett eller att man får ställa ut en extra enhet på bordet.
Men vad jag vet så är det bara demoner som inte kan utnyttja dessa regler, då dom måste
deepa med halva armén vore det inte rimligare att man har en extra regel för demoner att dom kan få börja med en enhet på bordet eller att dom får välja vilken halva som ska deepa och i vissa fall ta en extra enhet som deepar
Re: demoner och turnerings missons
Jag tycker det här är en intressant frågeställing. Jag skulle gå steget längre, tror ni man skulle se fler demonarméer om man houserulade att dom helt sonika fick deploya på bordet men samtidigt behålla sin deathwing assault för det som de har kvar i reserve? Jag skulle inte ha några problem att införa det som houserule på DefCon, LinCon och Tours jag håller i.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Jag skulle inte ha några problem med att house-rula demonerna lite, de om något behöver en liten buff.
Alexander Merinen
Jag skulle tycka det va kul också om det leder till att fler daemons dyker upp på turneringarna.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Jag skulle i allafall vilja se det när de möter GK. Att de får välja som deathwing. House rula ftw!
Nej jag tycker inte man ska göra några sådana omfattande husregler
Jag skulle kunna tänka mig en turneringsruling att när CD möter GK som har enheter med warpquake så får de deploya den halvan som skulle komma in runda ett på bordet istället för att deepa.
Eller något snarlikt.
Eller något snarlikt.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Känns som det påverkar för mycket. Kanske skulle det endast jämna ut det men vi demonspelare har vant oss att få stryk och ser nästan fram i mot att spela i motvind =P
Sv: demoner och turnerings missons
Vant oss vid att inte få spela mot Grey Knights? Tja.. Typ antar jag. Har bara mött dem en gång och då fick jag deploya typ fyra enheter, resten dog till följd av mishaps. Roligt det där..
Nej, SWEFAQ borde errata bort sista meningen i warp quake beskrivningen så är den ganska balanserad sen.
I övriga matcher tycker jag det är kul att spela demoner (då får jag ju faktiskt SPELA) men ett lyft skadar aldrig
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Nej, SWEFAQ borde errata bort sista meningen i warp quake beskrivningen så är den ganska balanserad sen.
I övriga matcher tycker jag det är kul att spela demoner (då får jag ju faktiskt SPELA) men ett lyft skadar aldrig
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
GK-demoner match up borde vara att demonerna börjar på bordet och GK deepar.
Känns rent löjligt att GK skrämmer bort demonerna så att de aldrig slåss.
Fast å andra sidan känns GK helt löjliga.
Känns rent löjligt att GK skrämmer bort demonerna så att de aldrig slåss.
Fast å andra sidan känns GK helt löjliga.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/