Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Jag fick byta namn på min tråd, jag är snart uppe i 4000p och vill dessutom slänga in lite annat hobbyande än bara Tyraniderna, så det kändes bättre med ett annat namn.

Projekt 4000p Tyranider 2013

Det blev en stunds pyssel nu ikväll där jag försökte hitta en lösning för att göra min Swarmlord högre än en Hive Tyrant.
Jag hade en underkropp över från boxen med min Flygande Hive Tyrant och en bröstplåt från en Trygon som jag valde att jobba med, jag tyckte det blev helt okej.
Imorgon ska jag pyssla med benen och basen och hitta vinklar som gör att den nu lite bakåtlutande kroppen kommer i helrätt position innan överkroppen ska på.
Eftersom Swarmlorden är unik och bara finns med en uppsättning vapen blir det lim och inga magneter, det snabbar på bygget en aning!

PHOTOBUCKET :cry:
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 20 gånger.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Det där ser jävligt nice ut!! Ser fram emot att se hela Schwärmherrschern! :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

+1. Snart hemma med projektet nu!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev:Det där ser jävligt nice ut!! Ser fram emot att se hela Schwärmherrschern! :D
Tack! Jag ser också fram emot att se hur han blir till slut :D
Den spanska titeln på lådan är också skön: Señor de la Horda!
Ismeno skrev:+1. Snart hemma med projektet nu!
Japp, det är nära nu!
Riktigt kul att bryta upp en ny låda och inte ha något annat som står i kö. Jag har en del begagnat, men det kvalar in i samma hög som potentiell terräng, det går att fixa till om jag vill men är inget måste på något sätt.
Jag vet inte ens vad jag ska måla efter Señor de la Horda, jag har ingenting hemma. :D

Jag har nog aldrig varit så ute och cyklat med en modell förut som jag var igår, det slutade med katastrof.
Utan tydlig bild över vad jag ville ha i slutändan så limmade jag bara på för att blir klar.
Dumt gjort.
Glädjen över att ha limmat ihop honom fördrevs snabbt av ångest över hur jag limmat ihop honom.
Han såg inte ut som mina drömmars Swarmlord, konverterad till något jag inte kunde stå för.

00:20 hade jag vridit på mig tillräckligt i sängen, jag fick nog och gick upp och klippte och slet sönder honom igen, sen kunde jag sussa sött.

Nu får det ta sin tid, jag måste bli helnöjd.
Men det var bra på ett sätt, nu vet jag hur jag vill ha honom, och lägger vikt vid detaljerna.
Ikväll har jag fixat två armar, that's it. :D

Jag vill ha honom i en löpande position, med en arm redo för ett svepande hugg och en arm argt pekande på en fiende i linje med hans blick, det känns bra just nu.
Överkroppen är lätt vriden, benen justerade för framåtrörelse, kroppen lätt lutad framåt, pekarmen uträtad.
Nu känns det bra igen, kommer sova gott inatt.

Swarmlord - Very WIP

Senast redigerad av 2 Kaptenen, redigerad totalt 20 gång.

Lazybones

Inlägg av Lazybones »

NICE!, nördporr verkligen:)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Señor de la Horda
Till det namnet krävs stor mustasch och en sombrero..
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Lazybones skrev:NICE!, nördporr verkligen:)
Hehe, tack!
Serpent skrev:Till det namnet krävs stor mustasch och en sombrero..
Sant! :D

Jag har jobbat vidare med min Swarmlord ikväll och nu är han färdigbyggd!
Imorgon ska jag gå över honom från bas till svärdspets och fixa bort missade mouldlines och addera lite battledamage och repa skalen.

Swarmlord - WIP

Ett mål var att göra honom större än en Hive Tyrant, vilket jag tycker den högre basen och hans pose ger intrycket av att han är.
Ett annat mål var att få liv och rörelse i honom, vilket jag tycker han fick med den posen.
Jag är nöjd!

För skala. Som vanligt får min Dire Avenger som tittar uppåt agera motstånd till stora monster :D
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 20 gånger.

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Han ser tonhård ut! Muy fuerte!
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Så dynamisk, underbar pose. Dags för den där Eldaren att kolla så Andestenen sitter på plats!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

katzenjammer skrev:Han ser tonhård ut! Muy fuerte!
Tack! :D
Ismeno skrev:Så dynamisk, underbar pose. Dags för den där Eldaren att kolla så Andestenen sitter på plats!
Tack!
Men har har ju två skott overwatch.. lugna puckar! It's just a bug.

Skriv svar