Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15 juni

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Re: Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15

Inlägg av Seth »

Hallå gott folk! Tack alla som visat intresse hittills. Det har varit lite tyst från oss ett tag nu men turneringen blir så klart av, på utsatt datum. Både jag och min medarrangör har haft väldigt mycket att göra med sådana där tråkig icke-warhammer relaterade saker ;)

Väntar även på slutgiltigt besked om vilken lokal vi får då det är en ombyggnad på gång i vår ordinarie. Den alternativa ligger dock endast 400 meter från den gamla för er som varit med förr.
Serpent skrev:Fråga: kommer turneringen spelas enligt 6th Ed eller den kommande 7th (som ryktas komma två-tre veckor innan turneringen)..?
Jag har klurat på det här och fastän jag tror att folk hinner lära sig reglerna hyfsat så kan jag inte lova att vi hinner skriva om alla achievements som berörs, det kan bli ganska många!

Turneringen spelas därför med 6th ed regler.
Seijsing skrev:Får man se listan med achievments i förväg? Finns den tillgänglig någonstans.
Achievement och komplett regelhäfte är på gång, absolut senast en månad innan ( dvs 14 maj). Den länkas både här, på stridshammaren och på facebookgruppen.

Vi har även beslutat att lätta lite på begränsningarna då det ställde till det för en del roliga och fluffiga listbyggen. Reglerna för armékomposition blir följande;
Ingen escalation, battlebrothers = allies of convenience.

Vi förbjuder ingen att komma med en 'hård' lista men då kommer man också att bli matchad mot andra hårda listor. Så ta fram de där udda enheterna du inte får användning för i vanliga fall, och opta efter achievements istället för att enbart köra över motståndaren. :)

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Då updaterar vi med årets achievements....

https://docs.google.com/document/d/1LiD ... sp=sharing

Seijsing

Inlägg av Seijsing »

Några frågor:

Hur fungerar trophy hunter, last laugh och de andra som står under Avslutningsvis?
Till golden deamon, ska man ha den modell i armén som man är mest stolt över eller är den i sin totala samling som man är mest stolt över?
Räknas Rough Riders lansar som powerlances i avseendet att ta achivmentet joust?
Till sneaky gitz; vad betyder USR?

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Seijsing skrev:Några frågor:

Hur fungerar trophy hunter, last laugh och de andra som står under Avslutningsvis?
Till golden deamon, ska man ha den modell i armén som man är mest stolt över eller är den i sin totala samling som man är mest stolt över?
Räknas Rough Riders lansar som powerlances i avseendet att ta achivmentet joust?
Till sneaky gitz; vad betyder USR?
Det är achievements relaterade till turneringens sekundära objektiv. Mer info hittar du i scenario-delen av regelhäftet som ligger uppe nu.

För Golden Daemon så ta den du är mest stolt över som hör till nån av de codex du tänker spela med.

Ja, du får använda deras lansar. Solklar RAI tolkning ;)

USR är en förkortning för 'universal special rule', dvs alla de där småreglerna många enheter och wargear har i regelbok och codex.

EDIT: Vi har haft lite folk som anmält sig till fel spelsystem, är det någon som fortfarande känner sig saknad på listan över anmälda så säg till.

Seijsing

Inlägg av Seijsing »

Astra Miliratium har ett achivement som heter Mark IV style MADDAFAKKA, ska modellen som utför det ha en bionickonvertering, eller hur är tanken?

Jag såg också att jag inte var uppskriven på listan.

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Seijsing skrev:Astra Miliratium har ett achivement som heter Mark IV style MADDAFAKKA, ska modellen som utför det ha en bionickonvertering, eller hur är tanken?

Jag såg också att jag inte var uppskriven på listan.
Visste väl att jag hade missat någon, det är fixat nu.

För detta achievement kan du använda alla modeller som har någon form av bionics, t ex Straken, Nork, Yarrick eller den nya kommisaren. En egen konvertering går också bra.

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Lite småfel i achievementhäftet, ska vara åtgärdat nu men säg gärna till om ni hittar något konstigt.

Seijsing

Inlägg av Seijsing »

Vad var det som ändrades?

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Seijsing skrev:Vad var det som ändrades?
Saknades namn på en del, någon formulering som inte stämde och en saknad för att välja gentlemanna-warlord trait.

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Jag kommer att vara otillgänglig i några dagar. Om det dyker upp frågor eller om du vill anmäla dig så skicka ett mail till adressen som finns i första posten och regelhäftet. ;)

Skriv svar