Chaos - 1750p (framtida projekt)

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Chaos - 1750p (framtida projekt)

Inlägg av Zurken »

Jag har knådat på en ny armé ett tag nu, och jag tror jag har kommit fram till något roligt och spelbart. Konceptet är (för tillfället iaf) högkomps chaos. All feedback är varmt välkommet :D !
[Typ] - [Enhet] - [poäng] [komp]
HQ - Chaos Lord - 180p -3
Khorne, Daemon Weapon, Juggernaut, Combi-Melta
Själva kärnan i Armén, jag tycker konceptet med att kunna få 18 S5 I5 attacker med en modell är riktigt häftigt. Hela armén är byggd med honom i åtanke

HQ - Greater Daemon - 100p -5
Alltid trevligt med ett monster som poppar fram där man mest behöver honom. Hjälper antagligen till med att dra en del skytte från fordonen

Elite - Chaos Dreadnought - 125p -3
Twin-linked Lascannon
Kanske inte något stabilt skytte, men åtminstone rörligt AT. Kommer stå i närheten av infanteri så att han inte gör så mycket skada om han dummar sig.

Elite - Chaos Dreadnought - 100p -5
Additional Close Combat Weapon
Ett närstridsmonster, plain and simple

Troop - 8 Khorne Berzerkers - 208p -7
Skull Champion with Power Fist
Transport - Rhino - 35p -3
Det mest rörliga i armén, tanken är att de ska slå hårt där fienden är svag (om transporten överlever så länge det vill säga).

Troop - 20 Chaos Space Marines - 385p -2
Aspiring Champion, Icon of Nurgle, 2 Melta Guns
Ledarens Livvakt, så att han ska överleva fram till närstriden, meltor är heller alldrig fel. De är även främsta källan till att summona Demonen.

Troop - 9 Lesser Daemons - 117p -2
Extra Scoring, kan även hjälpa till i närstrid (de får charge direct efter deras "deepstirke" om jag förstår det rätt).

Fast Attack - 3 Spawns - 120p +5
Kompsmink, men jag gillar deras koncept också. Jag tror många kan underskatta deras charge range iom att de är beasts.

Heavy Support - 8 Havocs - 225p -3
Aspiring Champion, Icon of Chaos Glory, 2 Autocannons, 2 Missle Launcher
Eftersom jag är långsam så är det inte mer än rätt att fienden också ska vara det. De här grabbarna ska skjuta ner transporter i första hand. Har även en extra champ och icon för nödlösningar till mina demoner

Heavy Support - Defiler - 155p -5
Havoc Launcher, Reaper Autocannon
Står bak och skjuter plattor i första hand, skyddar mina Havocs mot elaka närstrids trupper i andra.

Totalt - 1750p - RT-Komp: 72
Alexander Merinen

Bulgrim

Re: Chaos - 1750p (framtida projekt)

Inlägg av Bulgrim »

Applåder från läktaren! Ser jättebra ut, det här ser jag gärna på turneringar. (Nej, ingen ironi - ärligt, det är roligare med coola listor.)
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Ser riktigt mysigt ut. Dock lite läskigt o ha en sådan dyr lord skuttandes fritt. En Land Raider hade ju han och några khornepojkar kunnat åka i o skippat rhinon.

Annars ser det ut som en ganska jämn o trevlig lista enligt min nawbåsikt.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Grejen är att han inte får åka någon typ av bil (eftersom han sitter på en Juggernaut). Han får alla nackdelar som Cavalery modeller har, men inga av fördelarna, istället får han +1 S och +1 A. Just Lorden vill jag inte ändra, eftersom han är det största skälet till att jag spelar Chaos i huvudtaget (nämn en annan karaktär som har 6+2d6 attacker på chargen :P).

Om jag skulle vilja spela mer mot medelkomp så skulle jag nog ta bort Spawn+Havocs och Ersätta dem med Land Raider, Autocannon+Lascannon Pred.

Tack för kommentarerna :D

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag tycker den är skitcool! Jag har litet svårt att utvärdera exakt hur bra eller dålig den är, men jag kan inte riktigt se hur jag själv skulle ta mig an den med mina SM.
20 T5 gubbar som för fram en juggernaught samt en greater Daemon känns som en tämligen enkel men ändå svårstoppad strategi.
Jag utgår från att bossen är ordentligt stor och ball!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Jo givetvis vet jag att du inte kan stoppa han i en landraider när han rider åsna. Dock var min tanke o plocka bort åbäket han sitter på. Men blir ju lite fräsigare om han rider såklart.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Chaos Space Marines 1747p RT-komp: 73

HQ – Chaos Lord 170p -3
Mark of Khorne, Bloodfeeder, Juggernaut of Khorne

HQ – Greater Daemon 100p -5

Elite – Dreadnought 125p -2
Twin-linked Lascannon

Elite – Dreadnought 100p -4
Additional Close Combat Weapon

Troop – 16 Chaos Space Marines 295p -3
Aspiring Champion, Icon of Khorne, 2 Flamers

Troop – 20 Chaos Space Marines 385p -2
Aspiring Champion, Icon of Nurgle, 2 Melta Guns

Troop – 8 Khorne Berzerkers 208p -7
Skull Champion w. Power fist
Transport – Rhino 35p -3

Troop – 8 Lesser Daemons 104p -2

Heavy Support – 8 Chaos Havocs 225p -3
Aspiring Champion, Icon of Chaos Glory, 4 Autocannons

Jag har uppdaterat tänket något här. Tagit bort Defilern och Spawnsen för att få in ett gäng CSM till. Tycker jag här har en bättre kännsla av en Horde med Chaos som jag ursprungligen ville ha. Vad tycks? sämre? bättre? samma?
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

"Festlig" dyker upp i mitt huvud, och det måste ju vara bra. :)

Skriv svar