Iron Hands i nya(re) codexens tappning - 1750

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
kelaino

Re: Iron Hands i nya(re) codexens tappning - 1750

Inlägg av kelaino »

Jag tycker att en dread skulle vara ett fluffmässigt vettigt byte. Iron hands tycker om sina dreads lite mer än de flesta andra (enligt Index Astartes i alla fall). Vet inte om poängen räcker men en ven. dread i armén skulle kännas rätt.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Ett omständligt sätt att få in lite termosar är en Terminator-Chapter Master och en Terminator-Kapten.

LtCariad

Inlägg av LtCariad »

Just tusan, det är ju en variant förstås. Känner dock att jag måste ha minst en MotF för att det ska kännas korrekt, men kanske en Terminator Captain i stället för en Techmarine tillsammans med en av Tac squadsen... Enda nackdelen med det är att jag tappar bikesen som Troops, men det vore coolt...

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Du kan ju turas om lite. Ibland på bike, ibland i termos.

Gällande Bike-fluff så har jag för mig Iron Hands hade max en Fast i gamla codexen. Så bikes är inte superfluffigt, men känner du för att ha bikes äre klart du ska ha det. Listan ser kul ut iaf :)

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Norrland skrev:Gällande Bike-fluff så har jag för mig Iron Hands hade max en Fast i gamla codexen. Så bikes är inte superfluffigt, men känner du för att ha bikes äre klart du ska ha det. Listan ser kul ut iaf :)
Iron Warriors bytte ut två FA mot ett HS.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

I index astartes, vet inte om den syftar en eller två codexar tillbaka, fick de ha billigare bionics, terminatorserganter, en venerable dreadnaught med slå-om-vinna-slaget-slaget och fick köpa servitors till sina chaplains ("Iron Fathers").
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

imp skrev:
Norrland skrev:Gällande Bike-fluff så har jag för mig Iron Hands hade max en Fast i gamla codexen. Så bikes är inte superfluffigt, men känner du för att ha bikes äre klart du ska ha det. Listan ser kul ut iaf :)
Iron Warriors bytte ut två FA mot ett HS.
Det gjorde dom säkert. Men 4ed Iron Hands hade:

Drawback:
Eye to Eye - Totalt får man bara ta 0-1 av: Land Speeder Squadron, Attack Bike Squadron, Bike Squadron.

Advantage:
Heed the Wisdom of the Ancients - Elite-dreadar måste vara Venerable (och dom fick ha mer än en Ven). Dreads kan även tas som Heavy.

Scions of Mars - Techmarines kan göras till HQ val (plus lull lull) och sergeanter kan ha Termos-rustning.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Jo, alltså mer än ett FA
En bild säger mer än 1000 kaniner

LtCariad

Inlägg av LtCariad »

Tack för all input. Ska fixa en skytte-dread till och fortsätta köra på Bike Captain. Det blir Techmarines som tar befälet över mina mobila Tac squads i Razorbacks. Ska bli kul att provspela. Thunderfire Cannon brukar alltid dö innan den hinner skjuta dock tyvärr :)

Skriv svar