Aegis
- The Gretchin
Aegis
Tjena Nörd-Sverige!
Jag tänkte bygga mig en orkversion av en Aegis och har lite frågor till er:
-Är det okej om den inte är täckande? Den riktiga består ju av täckande skydd, jag tänkte bygga min väldigt primitiv med stolpar, rör, tunnor och nät. Alltså kommer man att kunna se igenom den, är det okej?
-Den riktiga är ju 1,5" på det högsta och 1" på det lägsta. Gör det något om min är 1" överallt?
Båda känns ju som nackdelar för mig, men vad tycker ni?
Jag tänkte bygga mig en orkversion av en Aegis och har lite frågor till er:
-Är det okej om den inte är täckande? Den riktiga består ju av täckande skydd, jag tänkte bygga min väldigt primitiv med stolpar, rör, tunnor och nät. Alltså kommer man att kunna se igenom den, är det okej?
-Den riktiga är ju 1,5" på det högsta och 1" på det lägsta. Gör det något om min är 1" överallt?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Re: Aegis
va han sa..Fenris skrev:Jag tycker det låter som en bra idé, så länge dess storlek är anpassad till vanligt (ork-)infanteri.
Gör den riktigt orky och lägg gärna upp en bild på resultatet
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
-
Silvertejp
Nja, skulle jag säga på denna. Jag tycker väldigt många är ganska generösa när de skall se över sin egen Aegis. speciellt vid de höga delarna. Och med tanke på att Orker tenderar att vara ganska korta (eller i alla fall framåtlutade) så tycker jag nog att det blir en ganska stor fördel att bara ha Aegisen 1" hög.The Gretchin skrev:-Den riktiga är ju 1,5" på det högsta och 1" på det lägsta. Gör det något om min är 1" överallt?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- The Gretchin
Har kollat detta men tycker att det är roligare att göra en egenSilvertejp skrev:Tips från coachen:
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1510000
Det verkar som att de flesta säger kör, så det gör jag. Förlåt Katarsis (Mattias?), men majoriteten får väl avgöra
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
- guildmaster
- Kontakt:
Helt rätt. En orkbarrikad är nog rolig att bygga.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
-
max_elmgren
Är det fel att spela Aegis defenceline som, jag ser dig och du ser mig alla får 4+ som skjuter på nåt som är nånstans på andra sidan barrikaden var jag än står på min sida om den! dock blir det lustigt om motståndaren lägger sig på andra sidan barrikaden och då plötsligt har 2+ cover, då är det inte så kul, men så har jag spelat den!
- guildmaster
- Kontakt:
Villman vara petig får man kontrollera om 25% av motståndarens modeller är täckta av Aegisvärnet. I så fall skulle de kunna kräva 2+ save om de slänger sig ner. Är inte alla motståndarna täckta är det bara att använda focused fire.
Står försvararna precis bakom värnet blir det sälla några praktiska problem.
Står försvararna precis bakom värnet blir det sälla några praktiska problem.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!