[Intressekoll] Orankad vänskaps"turnering"

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
DarkMessiah

[Intressekoll] Orankad vänskaps"turnering"

Inlägg av DarkMessiah »

Jag tänkte kolla lite allmänt hur intresset är för upplägget som följer, med tanke på senaste tidens eskalerande debatt om turneringar, waac, ost och elakheter.

En orankad spelhelg med subjektivkomp.
Samma upplägg som turneringar t.ex 3+2 matcher, där tabeller hålls hemliga och enbart används för att seeda fram en motståndare på samma nivå, men från en annan förening.

Så målet med upplägget är:
Orankat - Få bort prestigespel och arméer. Ingen förlorar ranking på att spela med en fluffig eller kul armé, och ingen vinner ranking på att spela en cheddararmé med extra goudatopping.

Subjektiv komp: Plocka bort de allra värsta listorna. T.ex Flaming Fatescreamers osv. Detta för att uppmana folk att bygga roliga och varierade arméer, och för att man ska få möta lite nya roliga saker.

Preferens: Alla får välja två raser, en man helst möter och en man ogärna möter. Detta försöker man som arrangör tillgodo se i den mån det går, och att alla ska fått möta sin preferens minst 1 gång.
Ex: Pelle har i sin förening mestadels GK spelare och är på väg att spy vid blotta synen av psycannons, men saknar tyranidspelare i sin omgivning och är nyfiken på dom. Så han anger tyranider som pref och gk som bläh. Och förhoppningsvis kan man ordna så han får möta tyranider och undvika gks.

Best painted + någon mer tävling vid sidan av, kanske bästa fluff eller dylikt?

Någon kul aktivitet på lördagskvällen, typ ölprovning, dvärgkastning eller flashmob-streakning. You name it!

Jag tror att själva grundtanken går fram: En återgång till beer & pretzels stuket, där man plockar bort det kompetitiva och bara har en trevlig helg tillsammans, rullar tärning, träffar folk, skaffar vänner och möter lite nya spännande saker.

Men skulle det finnas intresse?

MITTZ

Re: [Intressekoll] Orankad vänskaps

Inlägg av MITTZ »

Helt klart intressant upplägg!

Men mycket hänger ju på den geografiska biten.

Användarvisningsbild
DarkMessiah

Sv: [Intressekoll] Orankad vänskaps"turnering"

Inlägg av DarkMessiah »

Ifall jag skulle dra igång så skulle det förmodligen bli i Uppsala trakten, men min förhoppning är att även andra föreningar i landet ska se i denna tråd om det finns intresse, istället för att behöva skumma igenom den 20+ sidiga debatttråden och avgöra om det finns.

Här hamnar det svart på vitt, och är lättare att utläsa.

Men jag hoppas på att ha möjlighet att få ihop något under liknande förhållanden under begynnelsen av nästa år.

Olov

Inlägg av Olov »

Absolut, helt klart intressant!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Uppsala ligger lite långt bort, men det låter kul :)
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag kan tänka mej att lira :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

frigobben

Inlägg av frigobben »

Zurken skrev:Uppsala ligger lite långt bort, men det låter kul :)
+1

daskad

Inlägg av daskad »

Jag kan väl lägga till att jag har planer på att köra en turnering lite mot detta stuket nästa sommar som kommer (2013) om jag hittar någon bra tid som passar
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Jag hade lätt kommit! Låter stört skoj!

Om det finns bra sovplatser i Uppsala dvs. Är det på vår/sommar kan man ju sova i bilen så då är inte ens sovplatser viktigt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Låter trevligt... Men jag har ingen armé i dagsläget och spelar inte med grejer jag inte målat själv. Längre fram kanske.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar