Karaktärer och outflank

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
LillePer

Karaktärer och outflank

Inlägg av LillePer »

Under infiltrate står det att man inte får göra det med karaktärer utan regeln. Däremot under outflank står det inget sådant. Så typ vanliga kommandos kan ta med sig en boss, penals en annan ic osv. Rätt eller fel?

Ancalagon

Re: Karaktärer och outflank

Inlägg av Ancalagon »

Han måste själv ha infiltrate för att kunna infiltrera och outflanka med dem. Han får inte ens sättas in i en enhet i deployment om han inte har regeln. Alltså kan han inte få regeln från dem då Infiltrators får Outflank genom att de sätts i Reserves och eftersom han inte får vara med dem kan han inte göra det med dem :)
Däremot om de eller han har scout eller outflank regeln så får hela enheten det och kan då outflanka tillsammans.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Ancalagon skrev:Han måste själv ha infiltrate för att kunna infiltrera och outflanka med dem. Han får inte ens sättas in i en enhet i deployment om han inte har regeln. Alltså kan han inte få regeln från dem då Infiltrators får Outflank genom att de sätts i Reserves och eftersom han inte får vara med dem kan han inte göra det med dem :)
Däremot om de eller han har scout eller outflank regeln så får hela enheten det och kan då outflanka tillsammans.
Så tolkar jag det också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Nu har jag inte kollat på reglerna angående det här men jag litar definitivt på er. Det verkar logiskt, intuitivt och bra skrivna regler om det fungerar olika beroende på vilken specialregel man får outflank ifrån

Skriv svar